VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

lördag 3 oktober 2009

Att utmana ödet.




Följde med mannen till city idag,han skulle ha en ny tv uppkopling. Jag tyckte nog att det räckte med de kanalerna som vi hade, men nej nu ska det bli MERA sport. Sport, sport, sport ja det är väl intressant ibland men man måste väl dra en gräns någonstanns.Hoppas att den gränsen är nådd nu.

Medan han diskuterade med säljaren gick jag runt och tittade på mobiltelefoner. Oj vilka fina och funktionsrika det finns idag. Just när jag höll en bedårande liten nymodighet i handen började min egen att ringa i fickan. Måste naturligtvis svara och blev då varse att jag tillhörde ”stenåldern”då en ung jänta bredvid log och skakade på huvudet då hon såg min mobil. Ja, jag skämdes faktiskt, gjorde samtalet väldigt kort. Kanske var det tid nu att skaffa en annan?

Så när mannen min var färdig med sitt ärende och säljaren frågade om det var bra så eller om det önskades något annat svarade jag. – Jag skulle vilja se på en ny mobiltelefon, en nokia som det går att blogga med. Den som jag har nu klarar inte detta. Mannen min tittade till och sa BLOGGA, kan och gör du det? Nja… lite, jag har nyss börjat. Men med ny mobil så blir det lättare och roligare förstår du, sa jag.

Vad jag inte sa var att jag knappt klarade av tekniken vid datorn. Men kanske mina flickor kommer hem snart då får de visa mig. Nu har jag ialla fall en spritt ny Nokia som ligger där och skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...