VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

tisdag 26 maj 2009

SKIVEPITELCANCER !!


Idag ringde läkaren från hudkliniken. Han skulle lämna svar på mitt hudprov som han tog för någon vecka sedan.
Det var inte bra, det visade förstadiet till detta hemska, vidriga, otäcka, förfärliga djäv……. ja jag kan inte hitta ord nog för det- Skivepitelcancer!!
Det hade visserligen inte gått ner i underhuden ännu men i alla fall. Jag blev och är jätteledsen.
Nu ska den behandlas i 6 veckor med cellgifts salva och får inte utsättas för solbestrålning. Hur lätt är det i dessa sommartider. Jag får väl ha någon form av kompress tejad på kinden i sommar och glömma allt vad sol och bad heter. Det är inte något svårt beslut för jag väljer livet före något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...