VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

måndag 27 juli 2009

CINDERELLAMANNEN


Jag gillar inte boxning.Tycker inte att detta är någon sport. Nej det är misshandel av allra högsta grad. Tänk att frivilligt gå med på att bli misshandlad, eller att med välriktade slag slå någon fördärvad. Hur är man funtad i huvudet då? Ja, kanske är man redan förstörd vad vet jag?!?
Min man gillar boxning. Det är nästan alltid något i den vägen på Eurosport. Han sitter där och hejar på och kommenterar, jag sitter där och blundar. Till slut går jag och gör något annat.
Men igår satt jag kvar. Jag satt där som klistrad från kl 21 till midnatt. Då sände Tv4 filmen CINDERELLAMAN. Oj oj vilken film. Ja, det var inte själva boxningen som var det intressanta utan handlingen. Många tårar fälldes och hjärtat satt vid flera tillfällen långt uppe i halsen.
Tänk ändå att pengar betyder så väldigt mycket när man inga har. Tänk att utstå misshandel, spott och spe av kärlek för de sina. Då är kärleken stor!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...