VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 23 februari 2012

Jag är en sann Monarkist.................

Klart man måste fira en dag som denna! Därför blev besöket till konditoriet självklart för mig. En Prinsessbakelse för lilla "sessan" som sett dagens ljus imorse uppe i det "Kungliga" Gud vad fjompig man är egentligen det blev varmt i hjärtetrakten och lite blött i ögonvrån då jag möttes av nyheten då jag slog på datorn imorse. Sedan har nästan hela dagen gått i kungligt informationstema. Satt framför TV då det sköts Salut ( heter det så) på Skeppholmen kl 12.00. 21 stycken och sedan en paus på 30 sek och därefter 21 igen. Varför det är så vet jag inte. Det talade inte reportern om, bara att det ÄR så och bara i Sverige. Hade jag bott i Stockholm hade jag säkert sått där bredvid och så nära som man kunde komma
Jag satt i solen en stund också (insmord med solfaktor) men då stod radion på så jag följde P4:s sändning med inslag och musik i nyfödd prinsesstema. Spekulationen är nu stor om VAD SKA DEN lilla HETA? Ja vad ska hon heta jungfru Margareta........ Nä... men kanske Alice inte är så dumt eller Louise det är ju kungliga namn. Eller varför inte som mina flickor Anna, Maria Karin, Sofia, Isabell. Viktoria finns också men det går ju inte för det heter ju den lillas mamma


( Har inte så många flickor bara två men de har många namn, Å alla är kungliga *L*)


Ja, jag är en sann Monarkist dock inte min man. För honom kvittar det om Sverige skulle lägga om till republik. Hur kan han tycka så? Å, varför sa han som han sa när jag kom ut från kondiset med bakelsekartongen?


-: Men varför köpte du inte en SEMLA istället???

10 kommentarer:

  1. Jag har också firat MIN prinsessa idag. Mitt äldsta barnbarn Julia fyllde 13 år!!!! Så det är inte bara kunghuset som har prinsessor!!!!! Ja monarkin får vara eller inte vara för min del....huvudsaken är att jag får fira barnbarnet!!! Ha en trevlig helg!!!Kram EvaMarie

    SvaraRadera
  2. Åh du är gullig, firar med prinsessbakelse..visst är det skönt att allt gått bra..de är så gulliga..men mig kvittar det, prinsar och prinsessor, finns det i massor...mest oäkta..kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag är ingen rojalist, men önskar dom alla lycka till.

    BS Bra att du är HÄÄÄÄÄR !!!!! Saknar dig vet du !
    Har mått skit varför det inte blev någon uppdatering när jag trodde det skulle bli snart.

    Japp, är bra på slalom, men nu får jag ont i fötterna av pjäxorna och då är det inte skoj utan en riktig plåga tyvärr. Är inte speciellt sportig heller , men jag har några saker jag gillar den vägen : slalom, volleyboll och basket, badminton och lite annat.

    Jaha, så Maria var där i jobbet. Det måste vara skoj att ändå få åka så pass i jobbärenden. Där min man jobbar nu är det så att de får åka ut i världen och laga industriväxlar, i förra veckan åkte 2 pers. till Chile och skulle laga nåt. När han började där hade 2 pers. från jobbet varit i Australien och två andra var i England. Så jag är inställd på att det kan hända han får åka långväga bara han fått rutin.

    Anledningen till att jag inte gillar FB är att jag vill inte lämna ut mig och mina, dessutom gillar jag bloggen för där kan jag skriva om vad som helst och verkligen vara personlig på ett sätt jag alls inte vill på FB. Finner inget nöje i att skriva om att jag borstat tänderna och druckit kaffe heller. men nyfiken som jag är så kikar jag in ibland, speciellt om jag undrar över vart folk tagit vägen osv.

    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Man unnar dessa två så mycket det där lilla barnet. En liten Estelle!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Det värsta med denna lilla prinsessa är medias eviga tjatande om henne i alla tidningar. Det är väl den vanliga nyhetshysterin som det beror på. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  6. Haha, jag hade nog också föredragit en Semla...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Herligt med småfötter på slottet det behövdes nog nu!
    Den der ¨bakelsen såg ju mycket god ut!
    Åh du vilka fina bilder i bakrunden i bloggen her.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Hur är det med dig Agneta har saknat dig i bloggvärlden.
    Jag hoppas iallafall att du inte har blivit sjuk igen, utan bara har ett uppehåll i ditt bloggande.

    Hoppas att du får en trevlig påsk med familjen...
    Rantamorkramen.

    SvaraRadera
  9. Nix, är inte monarkist !

    Glad Påsk och en massa kramar

    SvaraRadera
  10. Kikar in och önskar dig en fin Måndag!
    Var ett tag sedan :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...