VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

lördag 18 april 2009

Min mamma är dement.


Ja just det, min lilla mamma har drabbats av demens. Hon klarar sig inte hemma längre utan har fått flyttat in på äldreboende.Detta är inte populärt för hon kan inte förstå varför hon ska behöva vara där bara för att hon har ”ont i foten”
Det är jag som får stå för spott och spe för jag har spärrat in henne på detta ”fängelse” Jo, då jag har en bror men han har stoppat huvudet i sanden likt en struts. Ser och hör han inget så existerar det heller inte. Faaan ta honom!! Ja, jag blir så förbannad och ledsen över att han inte kan vara mig behjälplig i detta.
Mamma kan inte vara hemma längre. Hon glömmer allting. Går ut och hittar ej tillbaka. Äter i mängder för hon glömmer bort att hon nyss gjort dettta. Rumsterar om i lägenheten så att alla hennes saker är svåra att hitta. För att inte tala om detta med pengar. De försvinner ideligen.
Detta är tungt att bära för mig, Ibland blundar jag och förtränger likt min bror. Men det fungerar inte så bra på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...