VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 18 december 2009

Julstök, stress och oro.




Det är bråda dagar nu, man ska baka, städa, pynda, inhandla julklappar till alla barn. Egna barnbarn, bonusbarnbarn och andra barn. Jag börjar att känna stressen inombords, tar ofta djupa andetag och försöker att lugna ner mig.

Jag ligger hyfsat bra i tid för nästan alla klapparna är inköpta och granen har vi klätt. Lussebullar och vanliga bullar är bakat, lite mera ska jag fixa till helgen. Tyngre saker som julmust och julöl är inköpt. Vi har också efter lång diskution införskaffat julskinkan. Ett tag funderade vi på att köpa en kalkon istället. För min del hade detta gått lika bra, men min man han älskar julskinka. det blir ingen jul om inte skinkan står på julbordet säger han.Efter mycket detektivarbete hittade vi en bonde som skötte om sina djur efter de regelverk som är gällande. Vi har nu alltså en ”glad ” julskinka och kan skjuta upp beslutet att bli vegetarianer.

Frågan kvarstår om detta inte är oundvikligt i framtiden, det ena djurskandalen efter den andra kan man ju läsa om nästan dagligen i tidningen. Jag är inte så bra på att laga vegetabilisk mat men det finns väl kurser man kan gå på. Jag har allt några kokböcker i ämnet men de har inte blivit så mycket andvända. De köpte jag på den tiden barnen sålde jultidningar. Köpte dem för den goda sakens skull.

I morgon ska jag på återbesök till min läkare angående min hudcancer. Jag fick ju avbryta behandlingen för någon månad sedan efter det att jag reagerat negativt på cellgiftssalvan. Jag har nu återhämtat mig efter sviterna och känner mig ganska bra. Men faktum kvarstår att jag måste bli av med detta och nu undrar jag på vilket sätt då? Vad ska han nu hitta på, ska jag återuppta samma behandling igen eller finns det andra sätt? Oron inom mig är just nu väldigt påtalig. De flesta i min omgivning bemöter mig med att ”detta fixar du” eller ” det blir allt bra ska du se” , och det är verkligen det som jag mest önskar mig i julklapp i år ATT DET FIXAR SIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...