VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 26 november 2009

KVINNOR KAN!!




Har ni hört den förut? Kanske några av er. Men den är tänkvärd så jag berättar den igen.

En man och en kvinna var på semester. Efter maten vill mannen ta en tupplur. Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fast hon inte känner till sjön. Hon åker ut en bit, slänger i ankaret, tar fram en bok och sätter sig till ro för att läsa.

Plötsligt kommer skogsvaktaren förbi i sin båt. Han stannar till vid kvinans båt och säger:

- Godmiddag frun, vad gör ni?

-Jag läser en bok, svarar hon ( och tänker, SYNS inte det)

- Det är fiskebegränsningar här, informerar han.

- Det är möjligt, men jag fiskar inte , jag läser.

- Jaha, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet kan du börja att fiska när som helst. Jag måste ta med dig till stationen och skriva en rappport.

- För att jag LÄSER !, svarade hon förtvivlat.

-Det ÄR fiskebegränsningar här, informerade han igen.

- Men jag fiskar ju inte det ser du väl, jag LÄSER EN BOK!

-Ja , men som jag sa förut kan du börja att fiska när som helst. Jag måste skriva en rapport på detta.

- Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier.

- Men jag har ju inte rört dig, säger mannen.

- Det är sant, men du har utrustning till det. Så visst JAG vet kan du börja när som helst.

- Ha en bra dag frun, sa skogsvaktaren och åkte sin väg.

Slutsats: Argumentera aldrig med en kvinna som läser. Det är troligt att hon kan tänka samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...