VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 4 mars 2011

På Bio med Maya!

Det är ju sportlov i Stockholm också denna vecka så Maya bestämde sig för att stanna här hos mig och morfar då mamma åkte tillbaks för att jobba. Å när barnbarnen är här så blir det inte mycket tid för denna blogg. Förresten är datorn nästan hela tiden upptagen av en
Bolibompa -fantast, då det inte utövas någon gemensam aktivitet oss emellan. Tänk att barn idag kan så mycket. Detta med datorer och en 5 1/2 åring är ju inget konstigt alls. Lätt som en plätt.
Men inte har hon suttit där hela tiden nej, nej. Vi har varit på Badhuset, Bowlingen, Lek och Bushuset och igår var det bio som stod på schemat.
Det där med bio har hon inte varit så många gånger på. Några stycken med pappa och en gång med mamma men hon och jag har aldrig gått tillsammans. Så igår eftermiddag blev det premiär för oss, vi skulle se "Hotell Gyllene Knorren"
Vi köpte popcorn och coca cola och bänkade oss på de säkrast platserna. (De yttersta längst upp. Ingen framför och en fri väg ut om man skulle bli kissnödig) Maya var allt lite spänd och när ljuset släktes viskade hon att jag skulle hålla henne i handen. Men allt efter att filmen rullade på släppte hennes oro. Till slut tror jag hon glömde bort var hon var, för hon började kommentera filmen högt, skrattade och klappade händerna.Snart hade den en och en halv timmes långa filmen sitt slut och vi gick därifrån nöjda och belåtna. Köpte med oss lite mums hem till fikat och morfar.
Imorgon blir det en tur till badhuset igen innan mamma, pappa och lillebror kommer tillbaks för att hämta hem henne. Jag tror att hennes mammighet har försvunnit, för inte en gång har hon frågat efter henne sedan hon for hem.


5 kommentarer:

  1. Då får ni mysa igen ! Vilken lycka !

    BS Syftar på knaset att jag inte kan lägga in filmsnuttar från Youtube.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt, så vill jag göra när jag får barnbarn! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Kan väl tro det, att mammasjukan gått över!! Den kanske byts ut till mormorsjuka när hon ska vända hemåt!! Det är det som är finessen med en mormor, att få bli lite extra omhändertagen och få egentid med mormor, det är sånt man sen minns genom hela livet. Plus att man som mormor får vara lite barnslig igen...å det är då inga fel heller!!
    Ha en bra helg!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Å vilken härlig helg du har!
    Vi skulle haft den allra minste, Tristan på besök inatt, men han har fått feber så det blev inget. Liam, den äldre ska vara hos mormor. Båda föräldrarna är sjuka så det hade varit perfekt avlastning för de båda, men som sagt nu har den lille också blivit sjuk. Stackarna. Och jag min egoistiska fjolla, jag är jättebesviken, hade sett fram emot att få snusa ifred på lille Tristan hela natten! *skratt*

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...