VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

söndag 6 mars 2011

Tyst och tomt!

Nu har barn och barnbarn åkt hem till sitt. Kvar lämnar de en ekande tystnad och ett stort tomrum. Öronen tycket förvisso att det just nu är ganska skönt att få vila men imorgon så är det åter längtan som rymms i hjärtetrakten.
Idag har våren gjort sig påminnd här hos mig. Vi tog en promenad i skärgården innan dottern skulle åka hem. Solen visade sig från sin bästa sida och det var riktigt skönt ute. Vi vågade oss ut på vinterisen en liten sväng och Maya tyckte att det var riktigt spännande.
Det var allt meningen att jag skulle ha fotat lite men tyvärr har min kamera gått sönder och garantin har gått ut. Så nu är jag kameralös, får väl spara ihop till en ny för att vara utan känns konstigt. Jag får väl andvända kameran som jag har i mobilen så länge. Inte särskilt proffsigt men vad ska jag göra.
Nu blir det till att slänga ner sig i soffan och titta på Solsidan och därefter Wallander. Två mycket bra program som jag sällan missar.

15 kommentarer:

  1. Ja visst blir det tyst och tomt när barn o barnbarn har återvänt hem...Min mamma brukade alltid säga att det blev "som om en dammlucka har stängts igen"....men nu längtar du ju bara till nästa "träff" förstår jag!!! ha de gott!/Kram EvaMarie

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det blir tyst när dom Åker från oss. Den 19 mars åker vi till Sthlm då vårt barnbarn fyller 10 år. Kram

    SvaraRadera
  3. Haha. Klart jag körde vasaloppet i soffa. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det blir så tyst när alla åker..men som du skrev också skönt..att få samla ihop sig , och sina saker..det blir stökigt med barn och barnbarn,,men ack så skoj med huset full av stoj..Minns min farmor när hon stod på gården och vinkade och grät när vi åkte därifrån när vi var små..min farmor hade oss fem kusiner som sommarbarn hela somrarna, fattar inte hur hon orkade!! Kram och god måndag till dig

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mej att det blir tomt!! Som jag sagt förr, jag har ju lyckan att ha dem på nära håll, och då blir det kortare och inte fullt så intensiva perioder de är här.
    Otur det där med kameran, jag skulle nog bli rätt handikappad utan min...Idag kan man ju få tag i bra kameror för ett skapligt pris, alltid något.
    Visst behövde vi vårhelgen som var!! Även om jag mest låg på soffan och sängen så njöt jag ändå!! Är inte van att ligga sjuk så jag är rätt så odräglig kan man säga...
    Ha en bra måndag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan. Ja vi renoverar i vardagsrummet. Jag är alltid ledig på måndagar, för jag jobbar 80%. Ha en bra dag. Kramar

    SvaraRadera
  7. Kul med en helg med barn och barnbarn, och när alla åkt brukar jag gå från rum till rum, allt blir så ödsligt tycker jag.
    Men nästa dag är ju alltid som vanligt igen...

    Ha en finfin vecka.

    SvaraRadera
  8. Tystnaden är underbar - en liten stund! Det är konstigt, längtan kommer snabbt! Det är ju bra att längta efter någon - man har ju någon att sakna! Kram

    SvaraRadera
  9. Förstår att det känns skönt i dina öron så här på en gång men som du säger man saknar barnbarnen direkt när dom har åkt.

    Vi har haft väldigt soligt ett par dagar men det har blåst något enormt så det har inte varit skönt. Men att sitta inne och titta ut - då blir man lurad och tror att det är vårväder utomhus.
    Kramar till dig!!

    SvaraRadera
  10. Tack för dina omtumlande ord om mina blå bilder. Jag vet inte riktigt vad jag sak säga.... jag har liksom bara..... fotat.
    Och visst blir det otroligt tyst när barnen åkt. Skönt också i och för sig, man orkar ju inte lika mycket som när man hade barnen små, men ändå. Det är precis som du skriver, imorgon längtar man igen. ♥

    SvaraRadera
  11. Jag kan tänka mig att det blir tomt. Själv har ingen av mina fyra barn fått egna barn så jag väntar. Nu njuter jag av jannes barnbarn.

    SvaraRadera
  12. Härligt med huset fullt - och skönt med en stunds vila också.....
    Kameralös är inte kul!! Jag har två och skulle inte klara mig utan någon av dem. Kallas det kameranörd??

    SvaraRadera
  13. Många tycker det är onödig kostnad med Trygghetsförsäkring men jag är glad att jag alltid tar det, annars hade jag också stått utan kamera nu. kramiz

    SvaraRadera
  14. De blåa skyldockorna står i ett skyltfönster på NK här i Stockholm.
    Visst är dom fräcka och vem kan låta bli att fota dem?! De är gjorda av pärlor och på ena bilden hänger pärlorna ner från en genomskinlig tråd i taket(?), effektfullt och häftigt tyckte jag förstås. Du också tydligen, tack Agneta, man blir så glad när nån reagerar som du gjort på bilderna!

    SvaraRadera
  15. Visst är det så att saknaden är stor när barnbarnen far hem. Men man behöver lite återhämtning,öronen behöver vila också,*ler*
    Tråkigt att kameran gått sönder,man känner sig lite halv utan.Ta kort är ju ett måste.
    Kram vännen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...