VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 2 oktober 2009

Idag har jag urnsatt min mamma.


Idag gick jag sista promenaden med min mamma. Solen sken från en klarblå himmel och det var kallt i luften. Jag gick i takt med kyrkklockorna med ett hjärta som var fullt av tårar. -Tänk att få dig tillbaka mamma i en liten urna, det känndes ofattbart. Jag viste naturligtvis att du blivit kremerad det hade jag fått reda på genom ett brev på posten. Det var också som att få ett slag i andsiktet. Gud, de hade eldat upp dig, nu fanns du inte mera, bara som aska i en urna som väntade på att komma ner i jorden.

Denna dagen blev idag efter flera månader av väntan. Jag ville att stenen skulle vara färdig med ditt namn och att planteringen skulle vara iordning.Idag hade dessa kriterier uppnåtts så den 1 oktober 2009 kl.15.00 gick jag och min mamma vår sista promenad tillsammans nerför kyrkbacken till hennes sista vilorum. Älskade mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...