VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 15 oktober 2009

Det går upp och det går ner.



Det går upp och det går ner, berg och dalbana så lång jag ser. Ena dan är högsta vinsten på lotteri andra dan så är det ingenting. Usch, som en kalldusch. ”

Ja precis så ÄR det för mig nu. Lördagen bjöd på fint humör åt mig, så då var det riktigt uppåt, men denna måndag har det varit en riktig nedsförsbacke. Det kliar och svider och självförtroendet är på bott. Dessa djä…la sårskorpor som pryder övre delen av mitt andsikte. Det värker inne i ögonhålan och om man tittar riktigt noga så ser man att ögonlocket är svullet med. Smink det kan jag glömma. Så det finns ju inget att gömma sig bakom heller. Nej nu är det den naturliga looken som gäller, och DEN ÄR INTE vacker. Modet sjunker ytterligare när jag tänker på vad lång tid det kommer ta innan behandlingen är avslutad. Jag har båda andsiktshalvorna kvar och de ska tas i omgångar på fyra veckor vardera, med en vilopaus på 3-4 veckor emellan. Därefter står bröstkorgen på tur. Det kommer att bli en ny vår och kanske försommar innan allt är över. Men då hoppas jag att jag är frisk.

Jag har varit innomhus mest hela dagen förutom en snabb tur till brevlådan. Någon skogspromenad kunde jag inte göra idag då hela skogen var invaderade av älgjägare. Vill inte riskera mitt liv, jag håller ju på att återskapa det *L*. Till city vågade jag mig inte idag, hade inte mod. Ett tag tänkte jag att jag skulle besöka en väninna men det blev inget av. Tror att jag ska ringa henne imorgon och höra om det passar sig att jag kommer en stund. För henne behöver jag inte föreställa mig hon är en sann vän.

Hur det gick för mannen ? Jo, han kom hem igen framåt kvällen. Någon älg hade han inte sett till men en härlig skogsdag det hade han haft med fika, korvgrillning och jaktprat med kompisarna. Han slocknade ganska snart på soffan för det är påfrestande att jaga älg fast man inga stöter på. Imorgon är det en ny dag för honom. Kanske, kanske får han till det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...