VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

lördag 24 oktober 2009

Vintertid






Nu går det mot bistrare tider. Den sköna sommaren och den ljuva hösten är förbi. Ja i alla fall om man får tro almanackan. Ikväll lämnar vi sommartiden och går över i vintertid.

Jag började att skriva i min blogg när sommartiden inleddes, det har hänt en hel del för mig sedan dess. Jag har bland annat förlorat min mamma och fått en cancer diagnos som jag behandlas för. Inget av detta är särskilt roligt utan tvärtom gör stora sår i hjärtat. Sorgen efter mamma kommer och går, gör sig påmind just nu till Alla helgons dag. Har fått inbjudan från kyrka att närvara vid tacksägelsegudstjänsten över henne och alla andra som dött under året. Så det blir väl till att besöka kyrkan till helgen.

Behandlingen av hudcancern har nu kommit till bröstkorgen. Jag har avslutat pannan och gjort ett uppehåll med resten av ansiktet. Behövde vila detta ansåg min doktor. Men man mår ju inte toppen precis ändå, cellgifter går ju ut i hela kroppen och man påverkas på olika sätt, inte till det bättre. Hoppas att jag är färdig med detta när det åter blir dax att ställa om klockan till sommartid.

Glöm nu inte av er om det tränger på och ni måste besöka ”hemlighuset” för då kanske det går så här illa som på bilden. Det är ju VINTERTIDER nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...