VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 24 juni 2010

Ny uteplats lagomt till midsommar.

Nu är vår nya uteplats färdig! Vägen har varit lång och stundtals besvärlig men nu är den klar. Vi har nu en plats att krypa in under när solen gassar för mycket eller när regnet faller ner. En riktig myshörna i trädgården. Jag är mer än nöjd.

Det hela började med att vår fula stora oljetank som prytt denna del av tomten gick till sin sista färd. Vi hade innan denna dag haft många olika diskutioner om hur vi skulle bli av med denna hemska sak. Mannen min hade vidtalat några personer som lovade att komma och svetsa sönder den i delar och sedan köra bort den. Men den väntan blev lång så han tröttnade och började själv. Men aj, aj det var ett större jobb än han räknat med så det blev stiltje i även denna handling. Nu såg den ännu värre ut än tidigare.

Tiden gick och en ny sommar kom, ögonen undvek denna vy av tomten. Platsen började att andvändes som ett uppställningplats för bl.a alla redskaps som vi andvände i vår trädgård. Sedan kom hösten och vi träffade på en av åkarna i vår stad. Samtalet kom in på vår fula tank som var svår att bli av med på ett smidigt sätt. Han erbjöd sig att komma och hjälpa till, sa att detta var en enkel sak att fixa för honom. Tänk att vi inte hade klurat ut detta själva.

Oj vilket äventyr det blev när den hiskligt tunga tanken åkte i vädret. Flög över altanen och garagetaket ut till lastbilsflaket på gatan, lätt som en plätt.



Sedan började det andra jobbet med att gräva ur och dränera jorden. Fylla på med singel och läkta upp för nya golvet. Usch det var verkligen jobbigt, stackars gubben han fick allt ta det "piano " är ju inte tjugo längre.Lite hjälp fick han av son och svärson som tur vad.


Nu är det färdigt och midsommarafton smyger sig på. Då ska jag och gubben min sitta där och mysa. Smuttandes på en god sommardrink och lyssna på gamla godingar från 70-talet. Kanske det blir lite toner från 60-talets Beatles tid också. The Beatles väl egentligen inte gubbens musik men han får väl stå ut.
Jag önskar alla en trevlig och solig midsommar. Ha det gott och ta gärna en sväng runt midsommarstången. Själv ska jag hoppa över detta iår då inga barnbarn kommer på besök denna gång. Jag får vänta några veckor till innan jag får återse dem igen. Men den som vänter på något gått ...........
Jag får väl ta en sväng om med gubben istället.

5 kommentarer:

  1. Men Va fint ni har fått det helt otroligt.Va härligt det ser ut det är ni värda sitt ni och smutta på hur många drinkar som helst eller nästan hur många som helst :-) ni är så underbara människor di och jompa. Kram från Ida

    SvaraRadera
  2. Härligt förstår jag att få bort eländet.. Att sitta på tu man hand en Midsommarafton hade jag gärna oxså gjort om jag haft en sådan mysig vrå som du.. blev ju hur bra som helst:)
    jag har satt in musiken nu som du och gubben kan mysa till och ta gärna en svängom:) Någon dag för tidigt, men så du har möjlighet att svänga runt;)
    Kram o ha en trevlig Midsommar.. hutt.. hutt:)

    SvaraRadera
  3. Sååå fint det blev!! Väl värt att vänta på med andra ord. Hoppas ni får en skön och lugn midsommar också, ibland är det inte fel att bara sitta och njuta, man vet att man har sina nära och kära, om än inte just då.
    Önskar dig en riktigt skön midsommar!

    SvaraRadera
  4. Ooooooooooooooh! vilken fin altan..där kan ni både sitta och njuta och dansa loss...
    Önskar dig och din man en riktigt GLAD och SKÖN MIDSOMMAR!!!!!

    Kramar!!!
    anita

    SvaraRadera
  5. congratulation on your new patio, lovely colours.

    to answer your question, the smoke is white, hue adjusted to make it red.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...