VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 12 augusti 2010

Q - ABC Tema - Q.


För mig föll valet helt naturligt på mitt barnbarn Maya som här är utklädd till just en Queen
(Drottning). Nja... om man ska vara helt ärlig så är det kanske en prinsessa, men det passade inte in i dagens bokstav så det fick bli QUEEN istället. *skratt*.
Inte lätt att hitta ord och bilder till denna speciella bokstav.



Avlsutningsvis bjuder jag på en paradlåt med Doris Day. Många minnen väcks till liv inom mig då jag hör denna sång. Den spelades mycket på radion då jag var liten på 50-talet. Min mamma tyckte mycket om den och vi sjöng den tillsammans så rutorna skallrade i vårt lilla kök.
Här kommer bokstaven Q tillbaka.
Que sera sera.


Mera ABC teman hittar du HÄR.

9 kommentarer:

  1. Jeg så det med et samme og sa til meg selv før jeg så teksten:
    Løsningen er Queen
    Hurra, bildet og løsningen er super.

    Artig også med Doris Day. Sangen spilles stadig vekk på norsk radio.

    btw. Jeg har alledere postet ABC-R

    SvaraRadera
  2. En skikkelig fin dronning det der:)
    Kult bilde!!

    R er lagt ut!!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin Queen du har !

    Hoppas du har det gott !
    Själv har jag iaf skurat några golv idag, men orken räckte inte till skrubbning av hela huset, tar resten imorron.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Javisst är det njutning, jag blir rörd varje gång jag ser bilden......
    Det är så skönt att se hur mine STORE son blir mjuk som vax med sin son....

    SvaraRadera
  5. Vilken Queen, kommer säkert också bli en dancing om några år.
    Jag blir så upprörd när jag läser hur de hanterar (eller inte hanterar snarare) din pappa. Kan tänka mig att det lite beror på att det nu under sommaren är för många vikarie, alla kanske inte har ansvarskänsla. Men har det hänt tidigare är det verkligen oroväckande. Det måste för sjutton gå att ordna att en person i hemtjänstgruppen har huvudansvaret för honom, som en slags kontaktman. Sen är det upp till henne/honom att se till att de andra som är hos honom gör det de ska. Ska det vara så svårt tycker man?
    Ha´en bra fredag nu!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. En mycket söt Queen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Jag tittar in och önskar dig en trevlig helg.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...