VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

onsdag 27 april 2011

Guuuud vad tiden går...................!

Nu har jag inte varit inne här på Bloggen på en hel vecka. Undrar om man kan kalla det för blogg numera. Vad ska man kalla det för då tro? Inte vet jag, men för mig är en blogg något som man uppdaterar regelbundet och för mig på sista tiden har detta verkligen inte fungerat. Tiden springer iväg och så har jag haft huset fullt av busiga påskfirande barnbarn med föräldrar. Så det kan kanske vara en av anledningarna till att jag inte har satt mig ner här bakom skärmen.
I vår stad är det tradition att medverka i Påskparaden varje Skärtorsdag. Detta har mina barn och barnbarn tagit fasta på och kommer hem i tid för att delta i den.


Tillsammans med kommun ledningen och musikskolan tågar man genom centrum fram till torget där man dansar och sjunger in påsken. Här är tre av mina hjärtan på väg dit.



Barnen träffade på sin kusin Elin som dagen till ära klätt ut sig till en liten påskhare. Det tyckte Moa var kul för även hon hade valt att vara påskhare.



Framme vid torget fick alla barn som var utklädda en godispåse. Behöver väl inte säga att det var uppskattat. Sedan fick ju kroppen lite hjälp av sockerbomben så det blev fart på hoppandet, dansandet och sjungandet på torget.



Erik föredrog dock att sitta stilla i sin kärra och beskåda alla utklädda människor.



Söta harar eller?








Sedan skulle man tillsammans klä Värmlands största påskris. En stor björk som kommunen för dagen hade transporterat till arrangemanget. Lite svårt var det att fästa fjädern, tyckte Maya. Men till slut satt den ordentligt fast.



Väl hemma igen hos morfar och mormor hade Påskharen varit på besök och gömt påskägg runt omkring på tomten. Erik letade länge efter sitt och hittade det tillslut bakom morfars skottkärra.



Mayas ägg hade han gömt bland all bråte vid tomtgränsen till skogen. Jättesvårt att hitta tyckte hon. Kanske morfar skulle ta och städa upp lite. *skratt*



Här sitter alla barnbarnen på altanen och alla påskäggen är funna. Detta var bara början på en helt hysteriskt godisätande helg. Det blev allt lite magknip både här och där. Men godis hör ju påsken till så är det bara.

Titta in HÄR också för mer Påskbilder

2 kommentarer:

  1. Vilka fina barn, dom ser för härliga ut!
    Och vet du, jag tycker man bloggar när man har tid, det blir bara roligt om det inte är ett måste och har man så mysiga saker runt sig som barn och barnbarn då går det för allt annat, tycker jag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Snäckskalsdalen, man ska blogga när man har tid lust, det får inte bli något tvång, det blir det inte lika kul.
    Vilken underbar påsk du haft!! Lite roligt att se att ni också har som tradition att gömma påskäggen, det gjorde jag också när barnen var små. Dessvärre ganska ordentligt, inte alltid jag själv hade koll på var alla fanns...och det blir jag ju förstås ofta påmind om!
    Ha´en bra fortsättning på veckan!!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...