VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

onsdag 13 januari 2010

Nytt år och ny cytostatikabehandling





Ja denna lilla tub tycks ju se ganska oskyldig ut, men jag kan tala om att så är inte fallet. Den innehåller ett cytostatika som behandlar bl.a olika former av hudcancer. Som jag berättat förut har jag i olika perioder behandlats för just detta på bröstkorg och andsikte. Andsiktet blev aldrig färdigt, jag bröt för jul och nyårshelgen, behövde vila upp mig. Men nu är det åter dags igen att greppa djävulskrämen. Denna gång kan jag inte dölja behandlings området med luggen nej för nu är det ena kinden och näsan som det gäller.

Jag har nu behandlats i fem dagar och började igår känna av effekten. Det började att bränna, svida och klia. En viss svullnad hade också uppstått. På morgonen när jag vaknade kunde jag inte öppna vänster öga ordentligt. det känndes precis som jag hade gått en match mot Laila Ali, eller besökt min tandläkare och fått en dunderbedövning som gått upp över kinden mot ögat. Skillnaden är nu att känslan av att ha bedövning inte släpper utan ökar i styrka istället och att bedövningen INTE tar bort smärtan. Min känsla är att ha en stel uppsvälld och rodnad andsiktshalva som liknar bedövningen som man får hos tandläkaren.

Inte är man någon Miss World heller, nej liknar mer ett vanställt monster. Man blir ju skrämd av att se sin egen spegelbild. Hoppas att de här 3-4 veckorna går fort över. Jag tänker ligga lågt och låta maken sköta rulljanserna. Är man sjuk så är man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...