VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 5 augusti 2011

Fredagstema # UTE.

Härligt är det när sommaren kommer och man kan torka sin tvätt UTOMHUS. Det är visst inte bara jag som tycker detta. På min väg hemåt från Malmköping i sommar stannade vi till vid Julita gård. Där bor en gammal bekant till mig och mina barnbarn. Ja, faktiskt gillar mannen min honom också. Vem? Jo Pettson, han ni vet som odlar köttbullat i landet och gillar pannkakstårta.
Han gillar också att hänga UT sinna kalsonger på tork. Då blir det en frisk lukt i dem, tvärt emot vad det förmodligen var innan. *skratt*
Hos Sinneskatten hittar du fler bidrag på temat UTE.

11 kommentarer:

  1. Vi har valt likadan tolkning...vad roligt! :O))) En härlig tvättlina bjuder du på!

    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  2. God morgon. Härligt med kallingar på vädring. Kram

    SvaraRadera
  3. Tyckte väl jag kände igen bilden, och Pettsons kallingar är nytvättade.

    SvaraRadera
  4. Pettsons huset är helt bedårande! Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Ja, kläder som torkar utomhus luktar härligt. Så idylliskt Pettson bor!

    SvaraRadera
  6. Hej ! Vi brukar hänga ut tvätten på Lilly's balkong när det är sommar och fint väder. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  7. Långkallsonger är väl ändå lite överdriver om sommaren! Men på 90-talet hade jag en kompis som var kurd från Iraq. Det var över 30 grader varmt ute, han hade T-shirt, Skjorta, stickad tröja, kalsonger, boxershorts, långkalsonger, långbyxor och jacka på sig när han var ute. Sedan hade han sandaler, men inga strumpor!

    Hoppas allt är bra med Dig!

    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du ville vara med i min gissningstävling. Jag har noterat din gissning. Fin blogg du har. Jättefin bild på huset med tvätten hängd på sidan. Jag har varit till både Malmköping och Julitta. Bodde i Katrineholm för 11 år sedan.

    Ha en fin dag
    Mvh
    Malin

    SvaraRadera
  9. Ja, han har ju blivit en riktig favorit den gubben. Fin bild.

    SvaraRadera
  10. Hi... Kollade först på bilden och undrade vem i herrans namn är det som har långkalsonger hängandes på tork så här års..?
    Pettson och Findus är bara sååååå bra!
    Ha en fin vecka! /SA

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...