VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

söndag 29 maj 2011

Lilla Mamma vad jag saknar dig!

Idag är det morsdag. Javisst är jag också mamma men det är inte mig själv som jag tänker på en sådan här dag. Nej det är min egen lilla mamma som lämnade mig för snart två år sedan och for till Änglahimmlen. Saknaden av henne blir bara större ju längre tiden går. Inte trodde jag att det skulle kännas så här.

Jag har inför denna dag gjort fint på hennes grav. Planterat sommarblommor och satt dit en stor vas med rosa rosor. Min mamma älskade färgen rosa och rosor var en hennes älsklingsblommor. Hoppas att hon från sin himmel kan se blomsterprakten och även känna kärlek från mig.

Mamma, jag vill sända dig en stor och varm kram denna dag och hoppas att du har det bra numera när du är fri från dina krämpor.

Puss!

7 kommentarer:

  1. Jag tror att det är många som vill skicka kramar till änglahimlen idag. Kram

    SvaraRadera
  2. Våra älskade mammor...jag har ju lyckan att ha min kvar i livet, även om hon kanske inte är som den mamma jag hade förr. Där kommer det dåliga samvetet, att förstå att hon förändras med åldern, att inte bli trött och irriterad när hon säger samma sak tio gånger i rad...älskade mamma!! Firade henne igår, och jag tror att hon uppskattade det, liksom din mamma gör att du smyckat så vackert för henne. Övertygad om att hon ser och är med dej!!
    Ha´en bra Mors Dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Agnetha! Det var ett tag sedan. Tittar in och önskar dig en fin dag. /SA

    SvaraRadera
  4. Ja, mamma är alltid mamma och jag tror att även om dom inte går med oss här och nu så håller dom ett vakande öga över oss och dom vet att vi saknar dom så oändligt mycket, mer och mer, som du säger.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Mor lilla mor. Förstår precis hur du känner det Agnetha. Jag har just skrivit ett inläg jag också om mamma.

    Kram och puss på kinden!!

    SvaraRadera
  6. Mammas Dag.. från allra första början firades ju Mors Dag med att mamman skulle få en fridag från hushållet .. jag gillar tanken.. men nu har det blivit stor hysteri om dagar som ska firas. Tycker självklart att varje dag kan man ägna tankar och ge små presenter eller bara uppskattning genom besök eller en blomma.. så där när man känner för det.
    jag var inte hos min mamma igår.. tycker jag varit så mycket hos henne alltid annars en lång tid nu.. många år faktiskt .. men däremot var min son och lilla familj hos mig igår.. dottern i fredags .. då de skulle till Åhus över helgen .. Härligt inlägg du fixat till.. tror din lilla mamma har det kanonfint i sin himmel :)
    Tänderna som du frågade om.. jo, en dag i sänder, men det är ett rent Helvete .. det bland så mycket annat just nu .. Ska till Hud för efterkoll på Onsdag.. undras tro.. bara det nu inte spökar oxså.. Ha de gott kramiz till dig :)

    SvaraRadera
  7. Men så fint du skrivit till och om din mor. Så söt hon är! Riktigt fint kollage du gjort i just rosa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...