VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 16 april 2010

MusikOFotoautomaten=Jukeboxen


Joan Baez - Blowin i vinden

Blowin 'in the Wind" är en sång skriven av Bob Dylan och släpptes på hans 1963 album The Freewheelin' Bob Dylan.


Forrest Gump - San Francisco - Scott McKenzie -Woodstock Generation.

Den här veckan är det PROTEST/PROGG låtar som gäller i Jukeboxen

Jag väljer att stoppa in gamla sköna godingar från slutet av 60-talet då jag hade min blomstringstid. Jag tillhörde det s.k. Flower Powerfolket som demostrerade mot bl.a Vietnamn kriget. Vi förespåkade kärlek framför vapen. Härligt, eller hur?

Eftersom en av mina bästa filmer Forrest Gump har San Francisco som filmmusik väljer jag naturligtvis denna video.

Här hittar du mer låtar från Jukeboxen

14 kommentarer:

  1. Så du var oxså en av alla som diggade Power Flower tiden och budskapet.. jag oxså:) jag är väl lite protestig av mig fortfarande;) San Francisco - Scott McKenzie vilken låt viken lycka att du la in den i Jukeboxen:)
    ha en trevlig fredag:)

    SvaraRadera
  2. Vietnamkriget demonstrerade jag inte mot, men var med -68 att någon skulle ut ur nått land. Mitt minne är bra men kort. Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan !
    Bra klassiker båda två , säger en som är född efter låtarna släpptes :)
    Älskar San Francisco !
    En midsommar för snart 20-år sedan så spelade vi nästan sönder den när vi åkte runt i en Cheva -56 , men bara nästan :)
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  4. Oj, nostalgi. Jag var lite före dig och hade ett himla mek med att bestämma mig om jag höll på Elvis eller Tommy Steele......Long time ago...

    SvaraRadera
  5. Hon var min kvinnliga favoritartist en gång. Bra val av låt.

    SvaraRadera
  6. Härliga låtar du valt och Forrest Gump, vilken underbar film det vaar!

    SvaraRadera
  7. härlig låtar du valt. Väcker härliga minnen.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar både Joan Baez och Forrest Gump. Bra val!

    SvaraRadera
  9. Det var tider det ....Agnetha.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  10. Forrest gump är en av mina favoriter med och det var bra protest musik du valde

    SvaraRadera
  11. Morn morn! Det var melodier som väckte minnen..Vi sätter staket för att kunna släppa ut hundarna på tomten utan att de ska rymma
    Ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera
  12. Godmorgon i stugan denna lördag! Lite nostalgi...Ha en fin lördag! Kramiz

    SvaraRadera
  13. Hej, hej !

    Jasså du var proggare, vet knappt vad det är, var inte så gammal då nämligen.
    Vad gör du annars idag ?
    När jag duschade på fm vart det stopp i duschsilen, men det märkte jag inte förrän jag duschat färdigt. Då flöt det i hela badrummet. Det var inte dåligt blött. För att lösa proppen hade jag tvättmedel i toan. Torkade och torkade, det blev väl ca. 30 liter eller nåt ditåt, dvs. ca 10 l x 3. Hällde ut varje upptorkad hink i toan och tills slut släppte proppen. Nu har jag torkat mig less.
    Middagen står och puttrar på spisen, brukar förbereda blir stressad annars.
    Lillen är förkyld och får hålla sig hemma och pigga på sig lö-sön, han behöver vara hemma och vila lite.
    Det händer absolut ingenting här i helgen och det är jag glad för. Det enda jag har i tankarna är Försäkringskassan och hur det ska bli efter 1 maj, jag har inte fått något besked.

    Vad gör du ?

    Önskar dig en golördag !

    Kram

    SvaraRadera
  14. Två riktiga klassiker,det var något speciellt med oss Flower Power Kids.
    Såg att du hade lagt ut en av mina absoluta favoriter Ginny come lately i dagens inlägg njutningsfullt;-);-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...