VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

onsdag 21 april 2010

En vanlig onsdagsmorgon hos Nackafamiljen,nej inte idag....

Idag var jag ensam med barnen på morgonen. Svärsonen åkte till arbetet stax efter sju och jag hade lovat att fixa iordning dem till förskolan. Maya och hennes avdelning skulle på utflykt till Aquaria Vattenland på Djurgården. De skulle först åka buss till Slussen sedan med Djurgårdsfärjan över viken. Ja, en riktig spännande dag väntade på henne. Lillebror skulle också vara på sin förskolan en liten stund idag medans jag fixade iordning här hemma. Några uträttningar har jag också som måste göras.

Morgonbestyren bestod i att koka välling till Erik och sedan havregrynsgröt till Maya. På gröten skulle det vara kanel, lite socker och lingonsylt. Gröten fick hon äta framför tv i vardagsrummet. nu hade ju pappa åkt så då gör jag och Maya lite som vi vill fniss. Sedan skulle tänderna borstas på båda, Erik han sög mest i sig tandkrämen medan Maya var riktig duktig. Därefter bajsades det i blöjor och toastolen. För att underlätta hade jag tagit fram kläder på kvällen som hade godkännts så nu var det bara för henne att klä på sig. Erik måste jag ju hjälpa och han bryr sig inte om vad han får på sig, är lika glad för allt.

När båda barnen var klara skulle ryggsäcken packas med matsäck. Pastasallad, banan, några kakor och lite saft. Ja det gick väl smidigt tyckte jag, klara i god tid också. Fast visst känndes det att man inte var 30 längre.

-Ska vi gå då barn så att Maya hinner med utflyktsbussen? Nu är vi ju klara.

-Nä men mormor man kan inte gå ut i nattlinnet! Du kan bli sjuk då!

Oj oj, där stod jag med två färdiga barn men mig själv hade jag glömt bort. Vilken tur att Maya är så uppmärksam annars hade det kunnat sluta illa.

Maya med några dagiskompisar på väg till bussen.

11 kommentarer:

  1. Vad gott att dotterns op. gick bra, sa ju det.

    BS Det var synd du hade långt hit , annars hade du fått flytmuffins eller nåt annat tokbakat.

    Gossen var lite urspårad igår, orkar inte det just nu.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Så det kan gå! Ja det är inte bra att gå ut i nattlinnet, hon har alldeles rätt den lilla tösen!
    Och visst ÄR det kallt idag, frös ordentligt om öronen när jag cyklade hem imorse!
    Men det blir snart bättre.... hoppas vi.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Hahaha va tur att du har små barn som ser till att inte mormor går ut i nattlinne....
    Ja d ä inte lätt att vara småbarnsmamma i vår ålder, men d brukar märkas först efter att man blivit barnfri igen då kommer "trötten".
    Men visst ä d kul.

    Så roligt att du följer min blogg här i fjällen...jag är mest känd för att skriva av hjärtans lust....en svensklärare skulle få tarmvred.
    Nu är vi inkommen från en hel dag på sjön i ett växlade väder. Och näsan har ju inte blitt vitare snarare "orunkbar"....

    Ha d gott. Hoppas att allt gått bra för din dotter.

    SvaraRadera
  4. Ja du visst märker man att man inte är 30..Vilken tur att du inte gick ut i nattasärken.Svar:Jag låter helt klart någon annan göra jobbet.Det är inget för gamla kärringar

    SvaraRadera
  5. Tänk om du kommit till bussen i nattsärken. Haha. Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, känner igen det där då barnen var små.. man tog de i första hand och glömde sig själv.. Nu är det helt klart, nope det blir inte Prag. ;)

    SvaraRadera
  7. Tur att Maya sa till dig om nattlinnet :)
    Usch o fy för snö i April , det vill vi inte ha !!!
    Här ser det ut som om molnen mycket väl kan innehålla snö nu ikväll :(

    SvaraRadera
  8. I Göteborg kostar dessa operationer runt 100.000 kr för migm, i Prag hade den kostat 54.000 kr, men i Prag hade jag inte fått sjukintyg så då hade man fått ta semester eller ldigt utan lön, så då räknar jag med att priset blir detsamam som dessa 68.000 kr ca i slutändan. Den middagen, nope.. jag kan inte äta allt det, knappt hälften av vad som fanns på bilden. Kram

    SvaraRadera
  9. BS Bor på bästkusten !

    Hoppas du har det bra i Fjollträsk, hihihi !

    Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för din kommentar. Har nu uppdaterat och undrar just hur det går för dig och din familj? Kramar

    SvaraRadera
  11. Jag förstår att du har mycket och många omkring dig just nu. Skickar lite kramar och hoppas att dottern känner sig lite bättre idag..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...