VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 15 april 2010

Heta mail från andra sida

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare. Mannen hade längre ledighet och åkte ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade dator och beslutade skicka ett mail till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mailet hamnade fel och kom till en prästänka i Huston som just kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner. Sonen fann senare henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

Till: Min älskade hustru .

Rubrik: Jag har kommit fram
Jag vet att du är förvånad över att höra från mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mail till sina nära och kära.
Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.

PS. Det är verkligen hett här nere.
Gammal historia, ja jag vet!! Men kul ändå!!

7 kommentarer:

  1. Hahahahahahahaha så det kan gå, den prästänkan fick nog lite ångest skulle jag tro hahahahahaha.
    Svårt att sova inatt så jag springer runt bland mina vänner på bloggen och söker tröst. Ibland är värken mig för jävlig och jag orkar inte stå emot det är då tårarna är mina vänner. Men jag gråter två näsdukar då får det vara nog.....någon annan behöver mina tårar.
    Någon som har mycket hemskare än jag, någon som kanske inte har en vän att väcka upp och tala om för att jag är rädd för allt det onda allt det lessna och allt det oförståeliga.

    Vem kan förstå en sjukdom, vem bryr sig om en sjukdom. jaha ha du problem, låter tråkigt...ja tråkigt naturligtvis, men jag tror inte det är någon hinder....jag är rätt normal...
    Vi hörs nästa vecka.
    inte.
    D blev ingen nästa vecka.
    Nu är jag ännu ensammare, ja har värk jag mår bara inte bra....vem hjälper mig????

    Är så glad över mina bloggvänner dom får mig trots allt att må bättre.

    Tjingeling här traskar vi omkring.....

    SvaraRadera
  2. god morgon. Kommer att bli en träff i sommar i Örebro, du kommer väl. Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha, jättebra historia, hade aldrig hört den.

    Hoppas du får en fin dag idag !
    Jag ska in till stan och äta lunch med våra arbetsgivare för gossen. Det kom väldigt lägligt nu då gossens pappa hastigt dött. Vi brukar träffas ca var 5:de vecka och prata om hur det går med allt, känns tryggt och bra. De här tjejerna är kanon att ha att göra med, de är konsulter till kommunerna och fristående, så gott att slippa arbeta för någon kommun !

    Ha en bra dag !

    Kram

    SvaraRadera
  4. BS Visst känns det tungt när man ser vilka behov ett barn har, så får man inte hjälpa till att få det bättre för barnet ? Det var vi med om när vi hade kontaktbarn vissa helger också. Ofta var det barn/tonåringar som borde haft och behövde annat föräldraskap än de hade.
    Vi gör så gott vi kan, pratar mycket med varandra och gossen om olika saker. Han gillar inte det så mycket men det är nödvändigt.Jag tycker soc. är så grymt slappa och likgiltiga, klarade till slut inte av att jobba för dom. Nu jobbar vi för två tjejer/ konsulenter som jobbat inom soc. familjeenhet under många år. De är fantastiskt bra, vi behöver bara säga om vi behöver något så ordnas det lite snabbt.
    Om det kommer en belöning med detta jobb ligger det i framtiden när och om vi ser att gossen klarar sig bra och mår bra. Även om han en dag flyttar ut kommer han för alltid att vara vår pojke. Han blir inte fri oss !

    Tack så hjärtligt rara Agnetha !

    Massor med kramar

    SvaraRadera
  5. hahhahahahhahaaaa SKIT BRA!!!!

    SvaraRadera
  6. Ja förstår att tanten svimmade, bra historia ........eller var den sann?
    Hoppas flickan kommer hem på bästa sätt.

    Kram och må så bra/ Monica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...