VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

söndag 2 januari 2011

Ett nytt år med nya förhoppningar och lite önskningar.

Ett nytt år, 2011 heter det visst. Det ligger bra i munnen och lätt på tangenterna. Hoppas att det också kommer att vara både bra och lättsamt. Det gamla året har ju lagt sig för att dö och nu har jag förhoppningar på att det nya ska blåsa in med glädje och ljus till mig och min familj. Inte för att det gamla var så hemskt, nej det kom allt att lämna efter sig mer glädjeskratt än tårar. Men att önska sig glädje kan ju inte skada. Nu i världen finns ju så mycket hemskheter ialla fall så att det räcker.

Jul och nyårshelgen har varit bra. Jag har ju firat den tillsammans med mina barn och barnbarn och har verkligen frossat i min mormorsroll. Partillefamiljen har åkt hem till sig, det gjorde de redan efter julhelgen. De skulle hem och packa om väskorna för imorgon kväll flyger de till Thailand på en härlig semester. Jag kommer att vara så nervös innan jag vet att deras plan har landat och fått veta att allt gått bra. Gud, man slutar visst aldrig att oroas över de sina. Nackafamiljen är kvar några dagar till så än så länge är det liv i vårt gamla hus.

10 kommentarer:

  1. Hejsan. Kul du haft med barnbarnen. Jag har haft minsta här sen igår. Men nu är hon hemma i Nora igen. Kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året och hoppas att det blir ett positivt och glädjefyllt sådant.

    SvaraRadera
  3. God morgon. Vilken tur du har som får ha hand om dom så länge. Men jag får ju träffa min stumpa oftare. Kram

    SvaraRadera
  4. Alltid lika roligt med barnbarnen, även om jag kan känna att jag blir rätt trött i huvudet ibland...Men det är det värt!
    Många önskningar har man in för 2011, men ett är väl viktigast, som du skrev, glädje och sen att alla får vara friska. Tänk om de yngre skulle läsa det här...gud va de skulle skratta och tycka vi blivit mossiga!! En bärbar dator skulle nog stå överst på deras lista...Ja, ja det får vi ta, likaså att vi oroar oss för dem så fort de är utanför dörren...va´är det för fel på att sitta hemma så man vet vart de är...*skrattar*??!! Just som om vi gjorde det i deras ålder...
    Ha nu en riktigt bra början på 2011, ja resten med förstås!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej inte sjutton slutar man oroa sig inte. Äldsta barnbarnet (18 år) är också i Thailand med sin loverboy. Hon har sms:at några gånger för hon vet hur jag är och på Torsdag kommer de hem. Det ska bli skönt.
    Ha en jättegod fortsättning på nyåret nu

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Så fina dom är dina barnbarn.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina barnbarn du har.Jag tror bestämt att tösen har likadan söt klänning som mitt ena barnbarn har.
    Klart man oroar sig,både för barn och barnbarn.Såna är vi kvinnor,mer än männen tror jag.
    Hoppas verkligen det blir ett fint år för dig vännen,
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej mormor !

    Förstår du mått gott med alla barnbarn runt dig. Hoppas jag blir tillräckligt bra snart så jag kan hälsa på mina som jag tyvärr inte träffat på ett tag nu.

    Hur mår du annars ? Bra, hoppas jag.

    har nyss avslutat 4e litern dropp sedan igårmorse, höll på rinna bort. Men nu kunde jag själv ge mig vad jag behövde och slapp ambulansresa och inläggning. Är glad för det !
    Idag ska jag laga nåt extragott, vad vet jag ännu inte och bjuda mina ungar på.

    Ha en bra Trettonhelg och sköt om dig !

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det var en bra önskan du har på det lättskrivna året 2011. Riktigt fina kort på dina barnbarn också. Ha en bra trettondag!

    SvaraRadera
  10. Önskar dig en bra trettandag med många varma kramar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...