VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

tisdag 18 januari 2011

Tänk om det vore så lätt........


Jag hade en poesibok när jag var liten. Den låg alltid i skolväskan och mina klasskamrater och vänner skrev vackra ord i den. Jag hade sparat den i många år i en låda hemma hos mamma. När jag tömmde hennes lägenhet så hittade jag den. Jag vet att jag tog vara på den då , men kan idag inte komma på vart jag stoppade undan den.
Något som många hade präntat ner i denna bok var en vers om ett brustet hjärta.
"Om någon gång ditt hjärta brister så laga det med Karlssons klister"
Väldigt finuligt om det skulle ha fungerat. Men då skulle inte min blogg ha fått namnet "I dur och moll"
Kommer ni ihåg era gamla poesiböcker? Undrar om de finns än idag?

5 kommentarer:

  1. Livet går i kors och tvärs,
    Så gör även denna vers....
    Gissa om jag har min kvar, i en gammal träsoffa ligger den, ska ta fram min en dag.
    Kram
    p.s. jag har nog den med Karlssons klister också i boken....d.s.

    SvaraRadera
  2. Jo då jag har två st. När Ellinor bodde hemma så älskade hon att läsa i dom. Far hade skrivit"om någon denna boken tage, honom jag i näsan drager. Om någon denna boken snattar, honom jag i ändan klappar." Dom glömmer man inte. Kram

    SvaraRadera
  3. Jodå, min finns kvar, i någon av alla lådor på vinden...Sen vill jag minnas att jag hade en bok som hette "mina klasskamrater" eller "mina vänner", där skulle man fylla i lite mera fakta om sig själv, och sen skriva någon rolig truddelutt på slutet. Om man sen vågade lämna den till någon kille och fick tillbaka den med foto, då var det en höjdare...
    Ha en skön onsdag vännen!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst hade jag Poesiböcker:) De var de käraste man hade och de fylldes alltid med så vackra verser (eller mindre vackra);) Själv så älskade jag att dikta, men tyvärr så finns inte mina böcker kvar. Vet inte vart de hamnade, men vi flyttade en del när den tiden var, så ...
    Ha, ha Karlssons klister.. ja den var verkligen poppis:) Kollar in ditt nedre inlägg och ser en så go liten kille som jag tror tog det riktigt hårt när ni försvann från hans åsyn på parkeringen. Livet kan va så där smärtsamt ibland. Barnbarnen är ju det bästa vi har. Även för mig. Tiden springer så fort och vips är de vuxna som 3 av mina, men nu är ju en liten kille på gång.. snart så om nu allt går som det ska... jag ropar inte Hej förrän jag är över bäcken :)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Någon sådan bok har jag aldrig haft!
    Men en bok som jag hade var... Mina vänner!
    Är så roligt att läsa sådana idag :))
    Kramen till dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...