VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

tisdag 16 november 2010

Besök från det kungliga Nacka.

Jo, det var så att jag fick besök på fredagskvällen av Nackafamiljen. Mina två minsta barnbarn Maya och Erik tillhör denna celebra familj. Så hela helgen har jag naturligtvis spenderat tillsammans med dem och njutit av närheten till de små. Vi har kramats och pussats. Maya och jag har spelat kort (Svälteräv och Finns i sjön). Hon vann så klart alla gånger *ler*. Erik älskar att leka med bilar, så det har vi gjort. Kört in och ut i det väl andvända parkeringshuset. Sedan fick också vårt badhus en på hälsning på lördageftermiddag. Jätteroligt att åka vattenruschbana och att plaska runt i familjebassängens jetströmmar.

I mitt barnbibliotek finns också många böcker från den tiden som mina barn var små. Så det blev en hel del sagostunder. Maya älskar att sitta och lyssan men Erik har lite svårt att sitta still. Men det är väl inte så konstigt han är ju bara 2 år. Den boken som var mest spännande och lite otäck var sagan om Pomperipossa. Då kröp hon närmare och ögonen hennes blev som tefat. När boken var slut så sa hon. - Mormor, läs den en gång till. Snälla!
Det är klart att jag gjorde detta. Boken är inte svårläst för efter så många år kan jag den helt utantill. Jag minns än idag hur min mormor läste den för mig då jag var en liten flicka.

6 kommentarer:

  1. Sara är inte ett barnbarn Hon är min fd elev som jag har hjälpt.Klokorden får jag på nätet.Natti natti!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med barnbarnen. Sagostunder är guld värda med dom. Jag tar gärna emot lattar om jag tittar inom hos dig,
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  3. Så härligt med småttingarna på besök!
    Läsa sagor och bygga med LEGO är mina favoritsysselsättningar. Morfar busar och bjuder på glass. Vi kompletterar varandra bra!

    SvaraRadera
  4. God morgon. Så söta dom är dom små. Kram

    SvaraRadera
  5. Riktigt mysigt verkar ni ha haft. Mina barnbarn tycker också att det är kul när jag läser böckerna som jag läste för min son när han var liten.
    Ha det gott. Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hejsan och tack för kommentaren. Ja, de är sant att bloggandet inte är riktigt som de var tidigare. Mycket fotande just nu som tar överhanden. Ja, jag kanske skulle ha köpt en lott eller så, men åkte på en rejäl förkylning så jag har hållit mig hemma. Får se om det kan bli en liten sväng till affären i morgon så jag kan köpa en lott samtidigt :-)
    Ha de fint vännen/Ulla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...