VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

lördag 6 november 2010

Thailandsresenärerna hemma med en sjuk liten Maya.

Nu har Nackafamiljen kommit tillbaka från sin Thailandssemester. Det tyckte jag var skönt i sisådär 10 timmar. Sedan fick jag reda på att Maya hade blivit sjuk och spytt. Hon klagade på huvudvärk och var stel i nacken. Gud mitt hjärta hoppade upp i halsen på mig. Nu sitter jag här vid midnatt och väntar på besked från SÖS-barnakut. För ett par timmar sedan fick de köra Maya dit så att läkarvetenskapen får titta på henne.
Det är inte lätt att vara en frånvarande orolig mormor. Nu ska jag be en bön till högre makter om hjälp. Det är ju ungefär vad man kan göra 30 mil ifrån.

5 kommentarer:

  1. Förstår dig verkligen, detta med att bo långt ifrån är kämpigt.
    Hoppas att Maya snart mår bra.

    Kramar!
    anita

    SvaraRadera
  2. God morgon. Inte kul när dom blir sjuka, hoppas det gick bra på akuten o att hon fick hjälp. Kram

    SvaraRadera
  3. Bevare mej väl, förstår precis vad du går igenom just nu! Man förstår knappt hur världen kan snurra vidare när man själv är nästan som i ett vakuum. Nu får man hoppas att du vid det här taget vet och har ett positivt besked.
    Sköt om dej och försök ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Allt gick bra idag är det en pigg Maya, fullfart, barnen vaknade 05.52 så detta blir en låååg dag för oss. Inga mer klagomål på något från Maya, inget stel nacke, inge mer illamånde eller huvudvärk.

    SvaraRadera
  5. Förstår att du hade långa och oroliga timmar i väntan på besked. Otäckt värre när de små blir sjuka.
    Av Karras kommentar att döma har allt gått bra.
    Hoppas nu att du får en fin fortsättning på söndagen! /SA

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...