VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 17 januari 2013

Nu blir det vägning i alla fall........

Det fungerar inte detta med träningen! Det är jättejobbigt att trampa runt i denna Crosstrainer, så det blir inte lika ofta som jag hade tänkt mig från början. Nu är det mer så att jag tvingar upp mig på maskinen några gånger om dagen. Eftersom min kondition är oerhört dålig så blir det inte många minuter i taget. Hjärtat håller på att stanna varje gång. Jag känner pulsen slå i halsen och är rädd att också få en hjärnblödning. GUUUUD.......varför ska det vara så svårt!

Någonting som hittills har varit lättare är att avstå från kolhydrater. Det har inte varit svårt att skippa potatisen/pastan/riset det finns ju en uppsjö av goda grönsaker att äta istället. Hmmmm..... ja detta med under och över jord kanske jag inte varit hundra med. Dock har det varit GRÖNSAKER så nyttigare har det ju så klart varit *skratt* Inte heller har jag ätit något bröd. Vare sig mat eller kaffebröd. Å DET är en stor sak för mig. Jag har varit DUKTIG! Veckan som gått har bjudits på flera besök av vänner som haft med sig goda kakor och härliga semlor. Men... jag har inte fallit för frestelsen.

Sedan var det ju det här med vågen. Den gick ju sönder. Då bestämmde jag ju mig för att mäta kroppen i stället. Läste ju att då man tränar så omförvandlats ju fettet till muskler. Eftersom jag skulle intensivträna *skratt* på "maskinen" skulle ju kilominskningen inte visa sig på ett bra tag. Nu blev det inte så (inte ännu i alla fall) men jag måste ju få veta OM några kilos saknas. Därför gick jag idag och köpte mig en ny våg. Har inte vägt mig ännu. Ska göra fredags mornarna till vägdag framöver. Så imorgon går startskottet på viktresan. Nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...