VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

söndag 6 januari 2013

Duger man inte som mor/farföräldrar....eller vad....

Läste med bestörthet DETTA om lilla Lisa på Aftonbladet. Tänker instinktivt på hur jag skulle reagerat och kännt om det skulle ha varit jag som varit Lisas mormor. Hemska tanke!! Jag skulle ha gått under om jag inte dög som vårdnadshavare till mina egna barnbarn. Jag har ju ett barnbarn i precis Lisas ålder. Han brukar vara här hos mig och "Hjärtat" emellanåt. Vi älskar honom kravlöst och vi har så roligt tillsammans. Tänk om något skulle hända dottern och hennes man och samhället bestämde att barnen inte skulle bo hos mig utan placeras hos helt främmande människor. Vilken kränkning av mig och de små.
I detta fallet kan jag inte låta bli att undra över om det inte ligger något annat bakom som inte kommit fram i ljuset ännu. För KAN socialförvaltningen verkligen vara så kallsinta. I så fall ska de lämna sina uppdrag till mer empatiska tjänstemän som arbetar med hjärtat och inget annat. Hoppas verkligen det löser sig för familjen!

1 kommentar:

  1. Det hoppas jag med att dom får ta hand om barnbarnet. Jag skulle bli såå krängt så. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...