VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

onsdag 19 maj 2010

GRATTIS MAYA!

Idag så är det Maya som har namnsdag. Vi har valt att fira vår lilla prinsessa denna dag då det står Maj i allmenackan.
Maja är ett kvinnonamn, en germansk, skandinavisk och slavisk form av Maia från den grekiska mytologin. Det är även en svensk kortform av Maria, som använts sedan 1300-talet. Maja betyder "Att pryda med löv och blommor".

Maja firades tidigare den 28 februari då tillsammans med Maria,men namnet togs bort ur namnsdagskalendern 2001. Man kan också fira det den 28 februari, då Maja i vissa kalendrar står kvar.

På arabiska betyder namnet Maya prinsessa

Vår Maya är en glad liten tjej som kan och vet väldigt mycket. Hon tycker om att cykla och spela dataspel.Hon hjälper gärna till med bestyren hemma och självklart här hos mormor och morfar. En riktig liten Kajsa Kavat.

GRATTIS VÅR LILLA PRINSESSA PÅ DIN NAMNSDAG IDAG!

Paket kommer med posten.

PUSS OCH KRAM.

2 kommentarer:

  1. Vilken liten rosenknopp, söt som just det en liten prinsessa. Och gårdagens foton av Erik var också bedårande.
    Det är ju så underbart med barnbarn.
    Till helgen ska vi ha Lilla C fick jag höra..kul kul. Han ville ut å fiska med moffa å mommo. Hoppas bara det blir väder för en båttur.

    Usch idag måste jag ta tas i å putsa fönstrerna har blundat länge nog...och dom är skitiga. Blir ingen havstur idag. Gubben ska tvätta husbilen och putsa så han glänser vi vår primiärtur. Ha ju lovat hämta Lilla C på dagis med husbilen...vilken lycka.

    Ha en finfin dag.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Agnetha!

    Jag kommenterade detta inlägg om Maya i natt,
    men då jag skulle skicka kommentaren så bara försvann allt direkt. Du får lyssna på Maya då 8 år (idag 10) i mitt morgon inlägg (Du ska lyssna på alla tre klippen från audition till final). Tack!

    ha en fin Pingst Söndag!

    Kram
    Stevie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...