VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

tisdag 18 maj 2010

Söta små ODJUR!

Jag ÄR ingen katthatare tvärtom så tycker jag att de är söta och gosiga. Innan vi skaffade hund hade jag två katter själv som jag älskade jättemycket. Jag har också tagit hand om sommarkatter som skrikandes och avmagrade kommit skogsvägen in på vår tomt. Bäddat åt dem nere vid friggeboden och utfodrat dem. (kan ej ha katter inomhus pga att ena barnbarnet är allergisk) Sedan när Katthuset har fått ledig plats har de lämnats in där för fortsatt förvaring.

Ville bara berätta detta så att det inte är någon som tror att jag är någon hysteriskt gammal kärring som står och hytter med kvasten åt de små djuren. Jag har ju förstått att många av mina Bloggkamrater har egna katter som ni vårdar ömt. Det ska ni ha en eloge för. Synd att inte alla är som ni.

Nu till saken. Jag som de flesta som har egen trädgård har gjort iordning våra uteplatser nu inför sommaren. Jag har ställt ut trädgårdsmöblerna och lagt i fina mjuka dynor i sofforna och fotöljerna. Pyntat med blomster och annat. Allt detta för att vi vill sitta och njuta av sommaren ute i det fria.
Men vad händer varje kväll? Jo det kommer objudna gäster som smutsar och hårar ner mina fina dynor. Konstig parfym har de också för det stinker efter dem. KATTPISS! Blääää..............
Varje morgon får jag städa efter dessa nattgäster för det gör de naturligtvis inte själva. Visste jag vilka deras mattar och hussar var skulle jag be att de kom och såg eländet. Då kanske de förstod att deras små gulliga och gosiga husdjur inte alltid gick på den egna kisslådan som de har hemmavid. För jag tror faktiskt att alla kattägare TROR att deras katt BARA kissar i sin kisslåda hemmavid.
Nu fick jag ett tips av Lilla Mormor att man kunde köpa en slags MANICK som avger ett högt ultraljud som skrämmer iväg de objudna djuren. Fungerar det så är det ju jättebra. Det är bara ett krux priset är nästan 800:- för att få det hemskickat.
Dyrt? Ja!
Garantier lämnas ej!
Du köper grisen i säcken.
Ska man chansa?

3 kommentarer:

  1. Det kan vara värt att prova, det är inte så kul det där med altanen. Har haft samma problem själv, och med två allergiker i familjen är det inte så kul att börja med städning varje morgon. Det hjälper ju inte att bara borsta lite, allergenerna är envisare än så. Tycker inte du är hysterisk, det är bara så det är! Jag älskar också katter!
    Jag älskar Staffan också, men han får inte pissa i soffan för det.......*skratt*
    Så fin kommentar jag fick på bloggen, tack!

    SvaraRadera
  2. Är inte så förtjust i djur, men katten som är utekatt fick dotter på sin 11 års dag. Inte kunde hon ta den med o bo mitt i stan. Kramar

    SvaraRadera
  3. TILL ANNELI: Jasså får inte Staffan pissa i soffan? Ha, ha, ha du är för go.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...