VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

lördag 1 maj 2010

Valborg i Nacka

Vi firade Valborg för första gången i Nacka. Vid Narurreservatet Nyckelviken vid Saltsjöns strand, bara ett stenkast från folklivet i Nacka Centrum, ligger detta, ett 134 hektar stort naturreservat. Där hade man iordningställt ett gigantiskt firande. Det fanns i stort sett allt så som Fikatält, Karamellstånd, Grillplats,, Hästar,Kor och Höns. En kvinnlig vårkör som sjöng ut vintern samtidigt som de hälsade våren välkommen.
Brasan skulle tändas på en flotte ute i vattnet. Ett fackeltåg gick från festplatsen ner till vattnet där de lämnade över elden till en man som rodde ut till flotten där han fyrades på. Mycket stämningsfullt! Maya var lite reserverad för hon trodde nog att hela rishögen skulle explodera där ute på vattnet. Hon hade glömt hur det hela gått till. När elden väl brann ville hon inte gå därifrån utan fick mutas med en godisrem som de sålde i ett av karamellstånden.




10 kommentarer:

  1. Kul för barnen. Vi var hemma. Kram

    SvaraRadera
  2. då fick ni en fin valborg ser jag

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha haft det väldigt mysigt, vad härligt!
    Och Mayas bukett! Den var såååå fin, jag skulle också bli mycket glad för en sån, lilla kickan..... Så söta dom är ändå!

    SvaraRadera
  4. Härligt med traditioner!!
    Nackareservatet är en tillgång! Har bott i Älta en gång i tiden, alldeles intill skogen. Mötte älgar på väg till jobbet mer än en gång....

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig Valborg! Ja vi har det bra här hemma förutom att det nu är jag som har åkt på en hemsk förkylning med hosta och feber. Hoppas att allt är bra med er!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt, själv har jag inte kunnat fira alls förutom att befinna mig på jobbet. Kram

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Agnetha!

    Vad mysigt det ser ut med bålet på Ditt foto. Du hade inte behövt muta mig, jag hade tagit lakritsremmen direkt utan att truga.

    Hoppas att allt är bra med Dig och Din make, samt att han mår bättre nu.

    Ha en fin Söndag.

    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  8. Godmorgon i stugan! Vilken fin Valborg du hade! Här tog tröttheten ut sin rätt och jag somnade i soffan! Kramiz

    SvaraRadera
  9. Vilket fint anordnat Valborgsfirande. Det verkar som ni hade en riktigt fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  10. Men vilken fin tradition att tända brasan ute på vattnet, det måste ju vara så effektfullt.
    Härligt.
    Konstigt att inte min kommentar på Mayas söta blombukett kom med....attan jag som hade skrivit så mycket och ville önska dig en trevlig helg, och nu ser jag att inget kom med.

    Ja tyckte att buketten var så vacker att jag skulle köpt den direkt om söta tjejen hade kommit med den till mig.

    Hoppas nu då att ni fick en riktigt bra helg, och att dottern blivit piggare.

    Här har vi haft en kall helg....mest suttit inne å häckat.

    Ha d gott.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...