VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 16 september 2010

En Utflykt.......men vart då?

Solen tittade fram och mannen min frågade om jag skulle med på en biltur. Jag frågade vart han skulle men fick till svar att han bara skulle köra en liten runda. Ja varför inte, kunde väl vara kul att se något annat än dammtussarna i vråna. Han ställde färden ut på E18 och svängde sedan av på en mindre väg rätt ut i skogen. Jaha tänkte jag ska det bli mer svampplock och jag som inga stövlar tog med mig. Frågade men fick inget svar. Varför så hemlighetsfull? Efter några kilometer dök så denna byggnad upp.....
Bilskroten!!!! Ja detta är min mans favorit"affär" efter Clas Ohlssons, Biltema och Julahuset. Här kan han faktiskt gå en hel dag och bara titta, vrida och känna på alla grejerna.(Skrotet) Jaha vad gör man? Måste erkänna att lite nyfiken blev jag allt på denna plats, för jag hade aldrig varit på en Bilskrot förut. Så jag klev ur bilen och följde snällt efter honom in bland alla vraken.


Här stod f.d. skönheter i högar. Nu när jag ser dem på håll så här ser de faktiskt ut som konst av något slag.

Men huva denna såg förfärlig ut. Usch för att ha varit med om detta äventyret!

Dessa två gamla "damer/herrar" stod där och riktigt glänste i höstsolen. Inte var detta några risiga vrak utan riktiga rariteter


Oj då vad är detta? Har polisen varit ute i trubbel?


Nej två till! Trodde att poliser var bra chafförer eller hände allt detta i en våldsam biljakt kanske?
Ja, jag hade en riktig spännande eftermiddag där uppe på Bilskroten. Mycket att fundera över. Mannen min han gick lite för sig själv tyckte att jag var lite fånig som gick där och fotade.
Jag skulle ha tagit ett till foto på ställets väktare, då jag helt plötsligt stötte ihop med denne. Det var länge sedan som jag blev så rädd. Hjärtat hoppade upp i halsgropen och det var tur att jag inte var särskilt kissnödig för då hade det gått illa. Väktaren var en jättestor schäfer som stod bunden (tur det) vid en av bilarna och när den upptäkte mig så blev den helt vild. Skällde, morrade och visade sina monstertänder. Då la jag benen på ryggen och försvann fort därifrån.

4 kommentarer:

  1. Kul utflykter dom bjuder oss på männen, du! Är det inte soptippen så är det bilskroten.....jaja!
    Vovven hade jag nog inte vågat springa ifrån, hade nog stelnat av skräck.....och det fast jag har egen hund.....märkligt!
    Nattkram

    SvaraRadera
  2. God morgon. Den skroten känner jag väl till. Föddes tre km från den. Kram

    SvaraRadera
  3. Häftigt.. utflykt till skroten ;) Flytande brickan, nope den var hemmagjord, 2 brickor och däremellan frigolit och de satt fast. Funkade jättebra att ha plastglas och ölburkar på. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Detta var en mycket trevlig kommentar om bilskroten
    Jag skulle också gärna gå på skroten
    men det blir alltid så dyrt
    Mycket trevligt att du skriver så som du skriver och inte gnäller utan det verkar som att du har förståelse för din man och uppskattar honom även om han gillar "clas i sjön" och Jula och bilskroten
    ha det bra J-A.G.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...