VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

onsdag 29 september 2010

Watery Wednesday # 107


In mid-July, you could see all these wonderful Powerboats 20 feet long in the entrance to our city. Poker Run Cup is an organized meeting for so-called "muscle boats". Participants travel a predetermined route with five stops, called for the card stop. At each stop participants pull a playing card. The goal is to get the best poker hand. If it was one of those riders who were friends with Lady Luck I do not know. Here we see them when they leave our port and drive to Karlstad.

I mitten av juli kunde man se alla dessa härliga Powerboats minst 20 fot långa i inloppet till vår stadPoker Run Cup är en organiserad träff för s.k "muskelbåtar". Deltagarna åker en förutbestämt rutt med fem stycken stopp, kallade för cardstop. Vid varje stop drar deltagarna ett spelkort. Målet är att få den bästa pokerhanden. Om det var något av dessa ekipages som var vän med Fru Fortuna det vet jag inte. Här ser vi dem då de lämnar vår hamn och kör vidare till Karlstad


More fotos of the team you found HERE

9 kommentarer:

  1. God morgon. Sådana båtar är o tävlar en gång/år i Nora oxå. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skojar bara, läs dagens inlägg....♥

    SvaraRadera
  3. Great shot of the power boats. Interesting that they play poker along the way.

    SvaraRadera
  4. It'd be fun to watch, but I don't think I'd be brave enough to be out there with so many....

    Great photo.

    My Wednesday Photo Link

    I do hope you stop by for a visit if time allows!! Have a wonderful wednesday!

    SvaraRadera
  5. It sounds like a fun game for boaters. :)

    SvaraRadera
  6. BS Hej vännen !

    Var i all världen har du varit ? har saknat dig här, har inte orkat varit runt till alla på min lista , jäkla värk !

    Jag vill också åka till solen !!!!! Fast min värk blir inte bättre i värmen heller, det blir värre av kyla men inte bättre av värme, konstig värk ! Hoppas dotra med fam. får det gott där !

    Den där jäkla plånboken är man aldrig sams med, eller hur ? Nu ska vi renovera och få till det som vi vill, så nu vet vi vart pengarna ska gå igen. Nu i höst har vi handlat kläder & skor till grabben för 4000 :- i runda slängar, undrar när vi ska få köpa nåt åt oss själva ???? Sedan kan inte ungen hålla reda på sina kläder, grejer osv. heller så det är ju stor penningförlust också, men nu tänker vi lära honom. Vi tänker ta av hans pengar ! Enda sättet att få honom att begripa pengars värde.

    Med FK går det bra än så länge, får sjukpenning nu och framöver ska jag söka sjukersättning igen, men först har jag en del undersökningar jag måste gå igenom för att FK ska fatta. Fast det är ingen garanti att de fattar då heller !

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilken dubbeltävling. Har aldrig hört talas om en sån förut. Kul grej! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...