VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

måndag 27 september 2010

Garageröjning DET är inte kul.......men nödvändigt!


Ja nu är vi där igen då trädgårdsmöbler och andra sommargrejer ska tas in för vintern. Var ska de ställas? I skjul och garage är det redan överfullt. Men herre gud de stod ju där i vinteras hur fick de plats där då! Ja det är ett mysterium. Men vad ÄR det för saker som tar sådan plats, ja inte är det mina. Ja, hmm.. i alla fall är det inte mycket som är mitt, det är helt säkert. Något litet kanske som tex en liten kruka. *skratt"
Nej det är faktiskt så att mannen min han har sedan MÅNGA år sparat på alla de slags av "brahagrejer" man kan tänka sig. I garaget står bl.a en uråldrig inombordsmotor i delar, äldre bohag och lösöre från hans föräldrahem, diverse antika redskap och verktyg som kanske kan komma tillandvändning någon gång. För att inte tala om alla de gamla målarburkar med små skvättar i som inte går att förkasta. Ett par gamla cyklar som är i det närmaste skrot och som ingen vill befatta sig med att göra iordning. Där finns också en massa trälister och diverse virke som blivit över och som inte räcker till någonting. Att få in en bil där är helt otänkbart så de får allt husera utomhus i vinter också.
Men nu gällde det att få in trädgårdsmöblerna så något måste ut från både redskapsskjul och garage.

Påtalade fär mannen att vi blir ju inte yngre utan bara äldre och krafterna och viljan att röja avtar mer och mer. Nu måste vi ut med all denna bråte som samlar så dålig energi och tar plats för behövande grejer. Jodå han förstår men han gillar inte läget. På något sätt älskar han all denna bråte men går med på att köra ett par lass till tippen. Han gör det inte med glädje utan fnyser och ser ut som en riktigt sur citron. Ett par vändor till kyrkans biståndsmarknad hann vi också med.
Nu är alla trädgårdsmöbler inne och han är faktiskt riktigt glad över detta. Undrar om han blir på toppenhumör sen då hela garaget är städat och fler lass är körda till tippen. För detta är bara början på hans garageröj. Hoppas jag i alla fall. Sedan står väl mina skåp och garderober på tur allt i jämnställhetens tidsanda.

6 kommentarer:

  1. Ska sälja mitt stickat på lördag på höstmarknad. Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt är det när nödvändig röjning är gjord!
    Vi brukar ta en solig dag varje sommar och röja vårt förråd. Varenda pinal åker ut på altanen och se´n sorterar vi. Det brukar bli ett lass till återvinningen och Kupan m fl ställen.
    Jag brukar få höra att jag är ekorre - men jag tror vi är lika goda kålsupare.....

    SvaraRadera
  3. *Asgarv*...trodde bara det var min man som samlade på allt möjligt och omöjligt!! Likadant här, vi har ett uthus som snart ramlar ihop av ålder och där inne finns allt som man kan fråga sig om man någonsin kommer att behöva...Var faktiskt inne på en auktion och tänkte lägga bud på en gammal manskapsbod för att ha som förråd åt mina grejer, och då såg han ut som ett frågetecken...?? "Vadå...jag har väl inga onödiga saker..." Om jag inte vore så feg att köra med släpkärra skulle jag köra själv till tippen, han skulle aldrig märka vad som försvann...
    Ha en bra kväller!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hur skulle det vara med bagageluckeloppis, eller varför inte ett jäkla stort garageloppis...? Sån´t är ju poppis.
    Ha dä...! /SA

    SvaraRadera
  5. God morgon. Marknaden är i Storå, 6 km från mej. Där vi brukar vara o ha juntan. Kramar

    SvaraRadera
  6. Jadu.när vi(våra barn och jag)fick röja upp efter min bror som tyvärr gick bort i år.Så lovade jag barnen att börja röja här hos oss.OCH det har jag gjort.men det är mer kvar.Tror att det är den där rälia skatkärringen som har samlat.Du vet hon som jag möter varje morgon i spegeln.Ska ha ett snack med henne.. Hjärnan är ju en muskel och det gäller att hålla musklerna i trim.:-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...