VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 3 september 2010

MusikOFotoAutomaten/Jukeboxen - 70-tals musik.

Nu ska jag försöka att ladda upp några av mina 70-tals låtar. Just 70-talet är för mig mycket dansmusik. Det var just i detta decennium som jag träffade min man, och det var naturligtvis som så många andra i Folkets Park. Där var det dans varje lördag och många var de dansaftnar som jag tillbringade där. Herre gud vad roligt jag och mina vänninnor hade där. Nu när jag sitter här och lyssnar till musiken på YouTube blir jag nästan lyrisk.
Ett av dansbanden som vi dansade till var Black Jack de var riktigt stora och drog mycket publik. De låtarna som jag valt av dem är fortfarande riktiga hits.
Harpo med låten Mowiestar var också en av mina favoriter. Sedan är det ju ABBA så klart. Hela 70-talet är ju influerad av deras musik.
Mer 70-tals musik hittar du hos Pia-Lotta.















< src = " http://www.youtube.com/v / L31tG5yqkNc ? fs = 1 & hl = sv_SE " type = "application / x- shockwave - flash " allowscriptaccess = " alltid " allowfullscreen = "true " width =" 480 " height =" 385 ">

12 kommentarer:

  1. Jag har haft stora svårigheter att lägga in mina bidrag här på Jukeboxen en längre tid. Idag lyckades det nästan. Men min ABBA Megamix fick jag inte med. Djäklar säger jag!!!! Men nu får det vara som det är. Jag vet inte varför vissa låter funkar och vissa inte. Någon som vet????

    SvaraRadera
  2. Jag törs inte ens prova. Jag o gubben träffades 1973. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag var också med på den tiden... *sitter och nynnar*... visst var mycket bättre förr!! Hur långt kunde man inte åka för att få dansa till ett bra band?? Jakobs Loge utanför Degerfors var ett sånt ställe, man var inte hemma förrän da´n därpå kändes det som...men det var det värt!! Ännu mera värt om man sen hade fått dansa med en riktig Travolta!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ojojoj Harpo var det längesedan jag hörde. Låten Inatt Inatt har jag buggminnen från...inte från 70-talet utan från 80-90 talet då jag tävlingsdansade i bugg och dubbelbugg.

    SvaraRadera
  5. Härliga låtval även om inte ABBA kom med.:) Harpo hade jag nästan glömt men honom lyssnade jag på på 70-talet. Kommer till och med ihåg nu vilken låt som kom efter den här när jag hade spelat in på band.:) Black Jack är superbra.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Men du .. inte alls konstigt att det inte funkar om du inte har kopierat allt i HTML-koden till musiken.. jag ser du har absolut inte hela koden med, den är mycket längre.

    Så Linky.. din bild finns där, men du har lagt in min länkadress där;) Alltså inte din egen permalänk.

    Ge aldrig upp.. tappa inte tålamodet.. det fixar sig:)
    70-talsmusiken diggar gott .. jag var ju oxså på dansbanorna med riktig dansmusik då och då:) Abba så klart.. våra svenska pophjältar:)
    Ha de..

    SvaraRadera
  7. Oj vilken härlig nostalgi!!! Dansade mig fram på de Jämtländska logarna på den tiden. Så ljuvligt!!!

    SvaraRadera
  8. Hallå i stugan !

    Hoppas allt är väl ! Ska du på marknad i helgen ? Kuriosa : jag kan sjunga hela Moviestar fortfarande, även det japanska !

    Ha det gott !

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hejsan träffade en bloggtjej från din stad idag på bloggmarknad. Hon har adress http://drommaroting.blogspot.com
    Någon du känner? Kram

    SvaraRadera
  10. Skrev fel. http://drommarochting.blogspot.com ska det vara.

    SvaraRadera
  11. BS Jaa, det har jag koll på pga en vän jag ofta pratar med. Det har varit Lions loppis här med idag, var inte dit. Däremot har jag städat lite, så nu är jag knäckt.
    Då var Moviestar bra, nu tycker jag inte det.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Gamla godingar!!
    Ha en fin dag. Kramar!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...