VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

tisdag 21 september 2010

Sätter SD bara ord på dina innersta tankar?

Jag klickade in mig på min väns Annelies bloggsida alldeles nyss och läste hennes nya inlägg. Denna gång fanns inte några av hennes fantastiska foton med utan bara en kort  text. Men det var en talande text och fick mig att fundera över hur vårt liv här i Sverige har blivit. Kanske är det detta som är förklaringen till varför SD fick så många sympatisörer i valet i söndags? Vad tror ni andra? Så här skriver hon:

Tisdag, september 21, 2010
Jag vet att jag sticker ut hakan nu....
Överallt ojas och suckas det nu över katastrofen som hänt. Jag ojar mig också, det är fruktansvärt att Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen, absolut, jag håller fullständigt med!
Alla människor har lika värde var dom än kommer ifrån, det är inte tu tal om saken.
Det är hög tid att rannsaka sig själv, och jag gillar kanske inte vad jag ser hos mig själv, men jag gillar inte heller hycklare. Jag tror att många känner som jag just nu. Oroliga och rädda för vad som ska hända. Och lite rädda för att erkänna att det bor kanske en liten smygrasist hos många av oss, trots allt.

Å andra sidan måste jag erkänna att jag ibland blir riktigt trött...
Trött på att bli kallad för hora och svennejävel, trött på att vissa människor alltid måste gå före i kön, trött på att inte kunna säga emot utan att bli kallad för rasist.
Trött på att som skattebetalare behöva betala tolkkostnader för någon som levt här i 20 år, och fortfarande inte lärt sig språket.
Om man vill bli respekterad måste man visa respekt, och det måste vara ömsesidigt!
Gör detta mig till rasist? Döm själva.....

9 kommentarer:

  1. Det är helt okey Agneta, jag måste ju stå för det jag skriver, men det verkar fattas en bit av texten....

    SvaraRadera
  2. Nej jag har fått med hela din text. Jag har dubbelkollat!!!

    SvaraRadera
  3. Kolla igen. Jag redigerade bara nån minut efter publiceringen så det är säkert därför..
    Det gör inget Agneta det är så lite som skiljer!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Vi är nog lite rasister som hon skriver, men till att rösta på SD. Nej så mycket rasist är jag inte. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja alla är vi nog mer eller mindre "smygrasister" om det nu kan kallas så. Jag har inte röstat på SD men kan ha viss förståelse för att ett sådant parti kommit till. Tror det betyder "vakna" upp sverige. Jag tror inte att dom menar att alla invandrare ska kastas ut - men att det måste finnas en gräns någonstans. Och det är ju så att vi svenskar får aldrig säga något negativt om invandrare varken till eller om dom för då kallas vi rasister. Tycker att det är fel.
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. propå Fantasi: Äsch, så du säger *fniss*, jag rodnar!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig Anneli! Jag har heller inte röstat på SD men min styvdotter har berättat att då hon var liten och cyklade till skolan så blev hon kallad för hora och andra hemskheter!!! Lite smygrasister är vi nog alla!!?? Jag tycker att vi skall först och främst ta hand om varandra i Sverige!!! Givetvis skall vi hjälpa flyktingar..men som sagt det måste vara någon måtta på detta!!!!!

    SvaraRadera
  8. Skulle nog säga att de flesta av oss håller med dig Annelie!!!!! UTAN att vara rasister!!!!

    SvaraRadera
  9. Tack för ditt inlägg! Mycket fruktbart hoppas jag :-)

    Hoppas ni kommer till ett bra beslut betr. barnet..

    Varma helgkramar från Bibbi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...