VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 17 september 2010

Tema Fredag - FRUKT.

Detta var från början ett Familjeträd som vi fått av svärmor i present. Från början var det fyra sorters äpplen som växte därpå. En morgon för några år sedan när trädet fortfarnade var ungt och skört kom älgen och skövlade en massa grenar. På höstsidan förstod vi vilka, då det numera bara bär en sort äpplen.
Men oj oj vad äpplen det producerar i år. Vi har fått stötta upp många grenar så att de inte ska gå av.

Härlig krispig vinterfrukt.


Tyvärr vet jag ej vad det är för sort. Är det någon som vet?
Mera fruktiga bilder hittar du HÄR hos sinneskatten Carina.



10 kommentarer:

  1. Ja, efter din utflykt till bilskroten så förstår jag om du hellre plockar lite äpplen och gör något gott av... Mannen här i huset skulle kunna ha föreslagit samma sak och varit helt övertygad att det varit det ultimata resmålet! När vi åkte från Rättvik passerade vi ju Insjön med Clas Ohlssons högborg, och han fick genast något lystet i blicken, så det blev några timmar där också.
    Ha en skön fredagskväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan. Vilka fina äpplen. Skulle behöv byta ut våra träd här dom är för gamla. Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert äpple!!! Och fint fotat. Är urdålig på sorter så det kan jag inte hjälpa dig med.

    SvaraRadera
  4. Dina äpplen ser riktigt härliga ut. Underbar färg! Till slut kanske det var OK att älgen fick sina grenar och du fick behålla den här fina sorten!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder alla tre! Gillar speglingen särskilt :)
    http://foto.rudenius.se/post/2010/09/17/Tema-Fredag-Frukt.aspx

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som äpplena jag hade i mitt förra hus, det blev ett fantastiskt fint mos av de äpplena.

    SvaraRadera
  7. Vilket gott äpple! och vilka bilder helt suveränt vackra speciellt det med speglingen av äpplet

    SvaraRadera
  8. Jisses med äpplen !!!
    Förstår att ni behövt stötta upp trädet :)
    Ser jättegoda ut , det vattnas i munnen på mig här :)

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt äppelträd full med frukt. Jag har ingen aning om vad det är för sort men dom ser riktigt goda ut. Kramar!

    SvaraRadera
  10. Nej, någon brist på fina äpplen är det sannerligen inte. Trots älgens framfart.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...