VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

tisdag 23 mars 2010

Salmonella? NEJ FY KATTEN!

Igår gjorde vi oss en tur till IKEA för att bland annat köpa en matta och lite småkrafs. Detta besök tog inte så lång stund för på måndagar är det realativt lugn i denna affär.
Vi bestämmde då att vi kunde göra ett besök på Willys och handla lite påskmat. (bra attt ha gjort om det blir strejk framöver) Ja det hör ju tillsaken att vår ICA MAXI inte finns tillgänglig längre p.g.a detta takras så vi har det lite besvärligt med var vi ska handla. Många har talat om denna affär men vi har aldrig testat den förut. Nu när vi ändå var i Karlstad kunde vi gå in och se hur det såg ut och ev handla med lite hem.

Vi blev glatt överaskade av utbudet och det kom MÅNGA varor ned i vagnen. Bland annat köpte vi nästan 6.6 kilo nötfärs till ett bra pris. Det är bra mat att ha tillhands hemma i frysen.
När vi kom till kassan och färsen skulle scannas in blev jag väldigt förvånad av att det stod i displejen - Artikeln är inte till salu-. Kassörskan såg också lite förvånad ut och ringde upp kontoret.
- Men nej då det var inget att bry sig om allt var i sin ordning, sa hon.

Efter att ha plockat in alla varor i kyl och frys så satte jag mig här framför datorn. Vad ser jag då i ett inlägg från Veiken jo att Willys återkallar viss nötfärs. Detta gäller FÄRS som har visst utgångsdatum, och jag kommer inte ihåg vad som som stod på vårt.
Så nu har jag stått med huvudet i soptunnan för att få tag på förpackningarna. Sedan har jag suttit i telefonkö till det aktuella Willys för att få ett besked. Tillslut kom jag fram och blev meddelad att vår köttfärs inte hörde till den nersmittade.
MEN TÖRS MAN LITA PÅ DET???

Ska testa det innan barn och barnbarn kommer hem så idag blir det KÖTTFÄRSLIMPA. Klarar vi testet så är det ju helt OK.

Nöjd är jag i alla fall med vårblommorna som vi köpte med oss hem från Blomsterlander. Ska plantera dem imorgon då våren visst skulle komma tillbaka.
Så länge får vi njuta av primulan som pryder köksbordet.






14 kommentarer:

  1. Uscha då för salmonella, hoppas att vi inte har fått det, har köpt köttfärs och den är i magen redan. Vet inte om du kanske får upp radion direkt på denna länken: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2272280&BroadcastDate=&IsBlock=

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det inte är någon fel på köttfärsen nu då. Jag läste också det på Veikens blogg.
    Ha en skön eftermiddag. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Good Luck! Hade en patient som köpt Kräftor i lag på Willys. Men som ringde till mig när dom ätit kräftor med larver tillsammans. Men de fick i allafall ersättning. Och det blir ju bara lite mer proteiner. Säkert ingen fara....
    vi tål mer än så. Nu ska jag jobba inatt, så du är välkommen att ringa om du blir sjuk. Kram Monica

    SvaraRadera
  4. Visst är WILLY´S bra!!?? Jag älskar affären. Billigt och bra. Ja förutom köttfärs nu då men det är ju sånt som händer alla butiker.

    SvaraRadera
  5. Hoppas köttfärsen var reko. Gillar Willys. Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera
  6. Inga problem! Bara allt är vällagat, så har du jagat bacillerna på flykten! Kram

    SvaraRadera
  7. Tittar in för att önska dig en bra kväll. Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Oj..så mycket besvär för lite köttfärs.
    Hoppas ni slipper salmonella!

    Tack för titten förresten:-)
    Alltid kul med nya läsare och nya bloggar att följa!

    Ja..vi utnyttjar RUTavdraget sedan en tid tillbaka. Är lite missnöjd bara med vårt nya städbolag:-( Ska ringa dem i morgon.

    Har du också städerska??

    Kram

    SvaraRadera
  9. Kl. är 0500 och tillfälligt lugnt på 1177, Du har fortfarande inte ringt.Så då har det väl gått bra då. Kram M

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack för att du tittar in på min blogg!!! Jag hinner ju knappt med att skriva då dagarna o kvällarna går så fort nu!!!!! Sköt om dig !!! Kram kram

    SvaraRadera
  11. Tack för att du hållit tummarna. Du kan släppa dom nu, ha ha. Ha en bra dag. kramar!

    SvaraRadera
  12. Hoppas på ingen salmonella!

    Annars kan jag va försökskanin! Älskar kött.

    SvaraRadera
  13. Kul att du tittade in hos mig!

    Vet inte varför alla bloggar du hamnar på är från Skåne, kanske för att vi e så himla trevliga här:-)

    Hoppas verkligen att ni inte får salmonella av köttfärsen.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  14. Gomorron, gråmulet och disigt är det här! Nej, det priset är nog helt okej, jag känner flera stycken som gjort denna behandling, det är trots allt en operation! En mindre sådan- Känner en kvinna här på bloggen som genomfört den och betalade 15000 kr för fyra behandlingar!
    Kraaaaaaam
    Har googlat om det och på folktandvården tar de runt det priset oxå

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...