VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

lördag 13 mars 2010

Sextioårskalas och Melodifestival



Idag fyller min bror 60 år, vi har varit där och firat honom tillsammans med övrig släkt. Men det var första gången som mamma inte var med, det känndes konstigt för det var alltid hon som var mycket noga med att alla födelsedagar skulle firar, ojämna som jämna. Idag var det jämnt så det förslog men tyvärr fick hon inte vara med, hon lämnade oss förra sommaren och for till änglarna. Ej heller fick hon se min brors förstfödda barnbarn Lovisa. En liten prinsessa som låg och snusade i sin babylift under nästan hela kalaset. Jag satt länge och iaktog henne. Vem var hon lik, sin far, sin mor , sin farfar (min bror) - ja kanske lite. När jag påtalade detta för honom sken hela hans ansikte upp av stolthet. En riktig fin födelsedagspresent, eller hur?

Snart kommer Partille Familjen på besök. De är på väg till Sälen och stannar till här över natten. Det blir lite långt att åka i en enda sträcka med barnen. Det ska bli skönt att få krama om mina egna barnbarn en liten stund innan de far vidare i morgon.

Som jag berättat förut är vi en riktig schlagersfamilj ( I alla fall vi som tillhör det kvinnliga könet), så ikväll ska vi bänka oss framför TV och heja fram det bästa bidraget till Oslo. Jag håller stenhårt på Anna Bergendahl, gillar hennes speciella röst och låten var bra också.

Håll nu tummarna alla ni som tycker som jag.

6 kommentarer:

  1. Ha en skön kväll med melodifestival o allt. Mysigt att få krama om barnbarnen. kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också på Anna Bergendahl. Vi får hålla tummarna för henne!....Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. God kväll du fick rätt. Kram

    SvaraRadera
  4. Vi vann ju, eftersom vi höll stenhårt på Anna. Mig berörde hon absolut, jag älskade hennes röst och låten hon sjöng var riktigt stor, sen hur den slår i Norge d må vara men d var bästa låten ur Sveriges startfält..

    Ha en fortsatt bra kväll om du inte gått å lagt dig.
    Du skrev så gulligt om din brors lilla bebis vid hans födelsedag, du är en rik människa, som kan dela med dig av din kärlek.

    Ha d gott.

    SvaraRadera
  5. Ja och det gick ju vägen!

    Mormor var med på kalaset det vet du ;-)
    Hon är med oss hela tiden, kan känna hennes närvaro titt som tätt.

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  6. God morgon. Hur gammal är den lilla bebisen? Vårt barnbarn är 3 mån. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...