VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

måndag 8 mars 2010

Resa med solbrillerna på.


Imorgon ska jag till ögonmottagningen och kolla så att allt är under kontroll med mina ögon. Jag är nämligen en högrisk person till att drabbas av Glaukom ( Grön Starr). Min mamma hade det, och både min bror och min far har det. Hoppas att jag tillhör den gruppen som man kan kalla "Ingen regel utan undantag" Har så det räcker ändå tycker jag.


Det är en ganska omfattande undersökning och jobbig. Ögat bedövs för att man ska kunna mäta bl.a trycket, bedömma näthinnans nervfiberlager och synnervshuvudet. Sedan mäter man synfältet. Därefter är man nästan halvblind av alla medikamenter och tål inte ljust så bra. Solglasögonen får sitta på näsan resten av dagen.


Sedan ska jag ta tåget till residentstaden för nu är min älsta dotter åter på besök där. Jag missade ju hennes förra besök och det gjorde mig väldigt ledsen. Denna gång fick jag hjälp med att boka biljetten över nätet, fick en sådan där smsbiljett. Så nu får man akta sig så att man inte raderar meddelandet från SJ för då får jag stå där igen med lång näsa.


Föresten, jag har inte sett röken av några oväntade pengar idag. Men mycket skit blev det. På promenaden med lånehunden fick jag bevittna hur han mumsade i sig en kollegas SKIT BLÄÄÄ. Hemma luktade det skit hela dagen då jag lagade rotmos. Fram mot kvällen åkte vi till goda vänner och passerade pappersbruket och där luktade det ovanligt mycket SKIT idag också.




PS. Ni som inte förstod detta med SKIT läs mitt förra inlägg.

11 kommentarer:

  1. God morgon. Tror du missuppfattade mej, jag bor inte i Karlskoga, men är född o uppvuxen där. Men är där ibland, min älsta dotter bor där. Ciara är hennes kompis o bor i Kristinehamn. Sen har jag en kusin i Kristinehamn oxå. Jag bor på en liten ort som heter Stråssa 7 mil norr om Karlskoga. Kramar

    SvaraRadera
  2. Mycket skitprat blev det....fniss!
    Hoppas allt går bra med din undersökning idag!
    Ska tänka på dig.....

    SvaraRadera
  3. Ahh, hoppas att det skall gå bra på ögonmottagningen. Min moster har grön starr, hon föddes både med det och grå starr. Själv är jag opad med grå starr på båda ögonen. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. hoppas du får en bra dag i sol brillor....kram n

    SvaraRadera
  5. Jag önskar dig lycka till på ögonmottagningen i dag. Solbrillor kanske inte är så dumt en dag som denna för hos mig i alla fall skiner solen för fullt. Ha en bra dag. Kram!

    SvaraRadera
  6. Skönt att allt gick bra hos ögonläkaren! Du får berätta mer sen när du kan se ordentligt igen.........
    ch visst är de snygga, mina män? Jaag håller med dig om trean, han är absolut den vackraste!

    SvaraRadera
  7. Hej Agneta och tack för dina trevliga kommentarer på min blogg!! Nu har jag äntligen tittat lite på din blogg och förstår att du också har det j-t tufft! kram från "lilla mormor"

    SvaraRadera
  8. jag tillhör den gruppen också så jag ska testa mig, jag fick gråstarr på båda ögonen innan jag blev 40

    SvaraRadera
  9. Bra att du fick tag på rätt solskyddsfaktor. Nu kan du vistas som vanligt ute. Hoppas det gick bra hos ögonläkaren och att du haft en trevlig eftermiddag med din dotter. Kram Monica

    SvaraRadera
  10. Det är ju snyggt med solbrillor. Orsaken till det är ju inte så kul! Jag har själv laseropererat hornhinnan och vet hur det känns att vara bedövad och med jätteirisar. Idag känns det väl bättre även om det inte är helt OK?....Ha det!

    SvaraRadera
  11. Tack för komplimangen ang. min bild på femtiotalsflickan!
    Hur är det med dina ögon idag? Allt bra?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...