VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

söndag 10 oktober 2010

Fortsättning på föregående drama inlägg.....

Jag kunde inte låta bli att ta en promenad ner till kyrkogården idag. Solen visade sig från sin bästa sida och jag har grunnat en stor del under natten över om inte blommorna fanns på någon annans grav. Det var ju lite mörkt igår så att missa några områden var inte svårt. Sen var det som jag fick en inre ingivelse att söka vidare.
Någon tycker säkert att jag blivit besatt av detta och det kan nog vara sant också. Jag kan inte släppa det förän jag uppnår ett resultat. Det är inte kostnaden i att köpa nya blommor som sporrar mig utan det är saken i sig. Man skändar inte vår sista viloplats! Där ska det finnas evig frid och ro! Det man smyckar där ska stanna där!
Efter en liten stunds letande såg jag MINA blommor på håll, de satt där vid en annan gravsten och riktigt lyste i solskenet. Det knöt sig i magen samtidigt som adrenalinet sköd i kroppen. Jag gick fram och undersökte denna vas. Jodå det var samma vas. Jag hade ju "agnat betet" på ett speciellt sätt. Både i och på vasen hade jag lämnat olika saker så att jag riktigt skulle vara säker på att det var samma blomstervas med innehåll. Nu var det ingen tvekan längre jag hade spårat upp tjuven.
Dumt nog tog jag tillbaks min vas och lämnade en lapp om att jag inte tolererade sådant här i fortsättningen. Jag skulle ha låtit vasen med blommorna fått sitta kvar som bevis. För imorgon ska jag ta kontakt med Kyrkogårdsförvaltningen och höra vem som är gravrättsinnehavare till denna grav. Sedan ska jag ha ett allvarligt samtal med vederbörande. Jag har undrat om jag ska polisanmäla det men nu har jag ju inga bevis, utan bara mina ord på vad som inträffat. Vad tycker ni?

10 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer överens med vederbärande.

    SvaraRadera
  2. Märkligt! Hur tror man att man kan fortsätta att stjäla blommor utan att någon ska märka det till slut? Tror nog jag skulle ha agerat exakt som du, hoppas att de kan lämna ut uppgifter om vem som är skyldig, sen är det ju som du säger, nu har bevisen tagits bort, men det kanske räcker med att tala om att ni nu vet.
    Ska lägga till fé och älvexpert i mitt CV...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Bra att du markerade ! Man låter bli andras saker !

    BS Pengar förstår han grabben. Nu tycker inte jag att detta var ett litet hyss, det kunde lätt ha fått stora konsekvenser.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får tag i vederbörande. Här saknas uppenbarligen respekt för annans egendom.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker inte alls att du överdiver, det är ju för d***ligt, finns det INGEN hejd på folks respektlöshet och fräckhet? Hoppas verkligen du får tag på vederbörande, helst med personal ifrån kyrkan närvarande så det blir svårare att slingra sig, så man får höra vad denne har för "ursäkt"??
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni kan komma överens.Du får låna så mycket klokord du vill.Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  7. oooo jag skulle bli SÅ arg! Hoppas du får en chans att prata med denna person öga mot öga!

    SvaraRadera
  8. Jag hade polisanmält. Även om du låtit vasen stå kvar så hade ju vederbörande nekat och sagt att nån annan måste satt dit den.

    Så polisanmäl för att markera att detta är inte ok.Även om det inte leder nånstans! Polisen kommer ju att kalla gravrätts innehavaren till förhör och det kan kanske svida lite.

    Sedan var det ju det där med min viktminskning :)

    Inte svälter jag :)
    Jag är med i Aftonbladets viktklubb och det funkar jättebra.
    Jag är aldrig hungrig mellan målen och sedan är jag ganska mycket ute och stavgår. (minst 40 minuter/dag)

    Min garderob finns i 36-44 och nu är jag uppe på 44 :(

    Men det ska bli ändring på det nu.

    Gå med i viktklubben du oxå!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Förstår det att du vill ta tag i detta, för inte känns det kul att få komma till graven och se att ens blommor försvinner. Kram

    SvaraRadera
  10. Bra att du tar tag i detta och pratar med kyrkogårdsförvaltningen. Nu när dom är upptäckta så lägger dom av förhoppningsvis. Visst kan man polis anmäla, det är ju ren stöld,
    Kram vännen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...