VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 8 oktober 2010

MusikOFotoautomaten - Hyllning till John Lennon.

Imorgon den 9 oktober skulle John Lennon ha blivit 70 år om inte han hade mött Mark Champman. För precis idag för 30 år sedan blev Lennon brutalt mördad utanför sin bostad i New York av denne man.

Idag kungjordes också 2010 års fredpristagare av Nobelkommiten. Priset gick till den den kinesiske regimkritikern och människorättskämpen Liu Xiaobo. Han sitter sedan 2009 fängslad, dömd till 11 års fängelse på grund av sina politiska aktiviteter. Beslutet från Nobelkommittén är ett starkt budskap om stöd till alla de runt om i världen som, ibland med stora personliga uppoffringar, kämpar för frihet och mänskliga rättigheter. Detta är också en knäpp på näsan till den kinesiska regimen.

Mer Lennon hittar du HÄR.

3 kommentarer:

  1. Samma låt.. och visst är den helt rätt i tiden oxså:) Fredpriset ja.. hade ingen aning om vilken han var och det har ju stött på problem i Kina..
    Ha de fint kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Är som utlovat och kollar runt hos mina favoriter, innan jag svarar på kommentarerna hos mig.

    Hoppas du har det gott !

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ett bra inlägg! jag gillar också låten Imagine. John Lennon hann åstadkomma mycket bra musik under sin relativt korta livstid.
    Fredspristagaren är ju också intressant. Just nu känns det verkligen som om vi behöver arbeta för att främja fred och medmänsklighet både i stora och små sammanhang.
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...