VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 21 oktober 2010

THAILAND får celebert besök.......

Idag reste Nackafamiljen (dottern med man och barn) till Thailand. Dottern har varit där förut men nu var det första gången som barnen skulle få följa med. Erik som bara är två har inte så stor koll. Han berättade att han skulle ut och åka båt för han hade sett att mamma Karin hade packat ner flytvästarna. Men för Maya som är 5 år har spänningen och förväntningen varit stor och är det naturligtvis ännu. Maya gillar inte att flyga hon tycker det är läskigt när planet lyfter. Det känns så konstigt i magen mormor sa hon igår, med tårarna i halsen. Sen är det så läskigt att flygplanet ska så högt upp i himlen. Det pirrar otäckt i hela kroppen. Det skar i hjärtat att höra hur ledsen hon var. Men samtidigt ville hon så gäran åka till Thailand för det har det pratats om en hel del i familjen en lång tid.
Idag klockan 14:30 lyfte planet med de mina. Nu får jag ingen lugn stund förän jag vet att de har tagit mark igen och att allt gått bra. Jag har inte kunnat sitta stilla så långa stunder utan har röjt ute i trädgården mest hela dagen. Det var ju välbehövligt förvisso men anledningen var ju att slippa tänka på flygresan. Nu har kvällen kommit och nu satt jag mig här.vid datorn. Det känns skönt att skriva av sig rädslan. De är ju mitt allt och jag älskar dem så innerligt mycket.
Vart i Thailand ska de då kanske någon undrar? Jo till Kamalastranden i Phuket och till Sunwing Resort. Jag har tittat runt lite här på nätet och det ser ju helt underbart ut. Skulle inte ha något emot att lämna detta iskylslagna Sverige just nu för några veckor i detta paradis. Men, men....vad är en bal....... *skratt*

8 kommentarer:

  1. det kommer gå bra hälsa dom när du pratar med dom kram kram

    SvaraRadera
  2. Dom får det så underbart därborta, men jag vet hur det känns när man blir orolig för det allra bästa man har! Kram

    SvaraRadera
  3. Känner med dig, det är alltid en massa tankar som dyker upp när inte alla man älskar, finns inom räckhåll. Men jag tror också att dom kommer att få det alldeles underbart.
    Har själv aldrig varit i Thailand, men tror att det är underbart vackert.

    Kramen till dig.

    SvaraRadera
  4. På Kamala får dom det så bra! Är bara lite avundsjuk....
    Fast - jag ska inte klaga. vi har haft en superdag här i norr!!

    SvaraRadera
  5. Förstår dej precis!! Rent logiskt är det det absolut säkraste sättet att resa, men vem sjutton är logisk i sin rädsla...?? Inte jag i allafall!! Nu kommer de med all säkerhet att få en fantastisk tid där nere, och vi får gå och småfrysa...
    Sköt om dej!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhh vad härligt !!!!! Fast jag är inte avundsjuk på den långa flygresan, är flygrädd och blir lätt flygsjuk med (åksjuk?. Hoppas de får det riktigt gott där !


    BS Tack så mycket !
    Det är lite tidigt än för att säkert veta, men hoppas det gör jag. Det blir inte förrän fram i sommar.

    Tror alldeles säkert att det blir roligt med bröllop och middag.Vi ska bo på hotell från fredag-söndag, tycker vi kan unna oss det nu när vi inte ska åka på skidresa i år. Tänker ju börja renovera här hemma istället och om vi lägger de pengarna på att måla innertaken och måla och dona annars kommer det att räcka till mycket.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Gissa om dom kommer att få det härligt och att flyga lär ju vara mindre farligt än att åka bil och när man tänker på snön vi fått nu så verkar det förståndigt att dom flög till Thailand och inte tog landvägen!!! Skojar!
    Nu kan man ju ha kontakt hela tiden, annat var det förr, då bara brevledes gällde, eller möjligen, möjligen, i undantagsfall telefon, men det var bara i yttersta fall!
    Ha det gott i snön!
    Kram

    SvaraRadera
  8. vi har det bra, mycket sol och bad. hotellet ar helt underbart. elefantsafari star pa schemat och en tur med speedboat till en o dar man kan ligga under palmerna pa stranden och bada i det turkosa havet och mata alla farg glada fiskarna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...