VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

fredag 15 oktober 2010

Rapport från GK:s í Ullared.....

Oj oj oj vad mycket folk det var inne i varuhuset. Alla hade blivit insläppta så utanför fanns inga köer men inne var köerna desstå värre. Rena autobane mellan alla montrarna. Om alla hade försökt att hålla högerregeln så skulle det nog ha gått lite smidigare. Nu blev det ett enda kaos av alltsammans. Dottern min tappade jag bort på en gång som vi kom innanför dörrarna, ingen ide att ens försöka att leta upp henne. Jag försökte att söka henne över mobilen men mobilnätet fungerade inte där inne.
Ja det var bara att gilla läget och försöka att få tag på de varorna som jag hade tänkt att köpa. En ny vintejacka stod högst upp på listan men den la jag på is efter att ha försökt att ta mig fram genom damavdelningen. Nästa stopp var leksaksavdelningen då julen börjar att närma sig. Ja nog blev det ett stopp alltid. Det gick inte att komma fram med vagnen. Jag parkerade den istället vid en vägg och gick för att hitta tänkbara objekt. Hittade ganska många bra julklappssaker till barnbarnen.
Men när jag senare kom tillbaka till platsen där jag trodde mig ha ställt vagnen kunde jag inte hitta den. Nu var jag fulllastad och helt vilsen inne på GK:s. Svetten började att kännas utefter ryggen. Jäklar vem hade tagit vagen? Å var var jag någonstanns? Jag hade införskaffat mig en karta men vad hjälpte det när jag inte ens visste var jag var på den. Efter att ha rännt runt lite här o där så hittade jag vagnen. Men inte där jag ställt den det var en sak som var säkert.
Samtidigt hittade jag också dotten så därefter hakade jag på henne genom varuhuset.
Ja det blev en hel del grejer, varuvagen var full när vi nådde kassan. Men billigt nej det vet jag inte om jag tyckte att det blev. Det är inte så lätt att hålla i plånboken inne på GK:s. Det är mycket som lockar.
Nästa gång jag besöker Ullared så blir det inte en fredag utan en vanlig måndageftermiddag. Då kanske det är lite lugnare på fronten.

3 kommentarer:

  1. Hi å hej! Kan inte annat än skratta gott. Gästade varuhuset en första gång förra året, mest för att en gång uppleva fenomenet, och blev ganska snabbt vimsig i bollen. Om jag inte minns fel passerade jag kassorna med en flaska diskmedel i den ena handen och något liknande i den andra... Att kryssa runt med en kundvagn var något jag gav upp väldigt snabbt!
    Men lite kul var det att kolla på hur köpvilliga kunder försökte hantera situationen.
    Ha nu en go och avkopplande helg!/SA

    SvaraRadera
  2. God morgon. Vi var där i okt, en lördag. Aldrig mera. Men vi tog en vagn o två korgar. Parkerade vagnen o sprang runt med korgarna. Hoppas du hittade det du skulle. Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter riktigt, riktigt jobbigt. Huuuh! Men jag vill nog åka dit i alla fall en dag. Gäller att pricka in en "icke"-dag och hur gör man det?
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...