VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

måndag 18 oktober 2010

HEMMA!


Ja så var man äntligen hemma efter en lång och besvärlig bilresa på Sveriges framsida. Hade jag vetat att väg 45 från Göteborg och hem till Kristinehamn hade varit i ett sådant skick så hade jag valt att åka E 20 istället. Tyckte att det var en bra ide när dottern min föreslog att vi skulle åka denna väg eftersom hon skulle kliva av i Karlstad. Kunde ju vara roligt att se något annat för en gång skull.
Men gud vad vi bedrog oss. Det var vägarbeten så lång ögat kunde se, så hastigheten pendlade mellan 30, 50 och 70 km. När väg arbetena var slut så trodde jag att nu äntligen så kunde man slappna av och gas på lite. Nä... då dök det upp en massa jordbruksmaskiner som stoppade upp tafiken. Sedan var hastigheten för det mesta 70km och Vägverket hade säkert fått ett bra pris på vägkameror. För oj oj så många har jag aldrig sett efter samma väg förut.
Så nu när jag äntligen har klivit över tröskeln är jag så trött så trött. Jag skiter i resväskan ikväll tar hand om min packning imorgon istället. Nu ska jag slänga upp mig i soffan och kolla på Det Okända på 4+. Ett av mina favoritprogram.

2 kommentarer:

  1. Tittar på det nu oxå. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att det var frustrerande att sitta och köra så.Skönt att få mysa i tv soffan,
    Kramiz!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...