VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

torsdag 7 oktober 2010

Här smyger det runt en tjuv så håll ögonen öppna!

Detta är ingen fredad plats längre!! Här smyger tjuvar omkring och förser sig med blomster.
Hur i helvete kan man tjuva blommor från en grav?

Idag var jag och mannen min och tittade till mina svärföräldrars gravplats. Vi hade varit där förra helgen och planterat för hösten samt köpt en jättefin bukett med liljor som vi satt i vasen.
Nu fanns inga liljor kvar och ingen vas heller. Borta!! Förra gången vi satt blommor i vasen försvann de också, då var det en stor bukett med gula rosor. Gula rosor var min svärmor älsklingsblommor. Den gången trodde vi att personalen på kyrkogården hade gjort ett misstag och slängt bort dem då de rensat bort sommarplanteringen. Men nu förstod vi bättre. Jag blev så dj..la arg. Sa till mannen min att nu ska jag gå runt hela kyrkogården och se var vasen finns, den känner jag igen för den var väldigt speciell. Den kunde med ett enkelt grepp ändras om till låg respektiv hög. Inget nyköpt utan det var en vas som funnits i familjen en lång tid tillbaka.

Jodå efter en ordentlig genomsökning fann jag den slängd till hälfen bakom en gravsten.Blommorna hade de väl tagit med sig hem. Jag är till 210% säker på att det är den jag har aldrig sett någon likadan förut. Nu var den ganska tilltufsad, en spricka fanns i den övre delen. Först tänkte jag ta den med mig (för det var ju min) men sedan fick jag en lysande ide. Vi ska gillra en fälla! Imorgon ställer vi dit en ny vas med nya vackra blommor. Om nu de också försvinner ska jag gå till denna andra gravplatsen och se om de eller den nya vasen finns där. Om så är fallet ska jag fråga efter gravrättsinnehavaren hos kyrkan. Sedan är det klippt ...............



Hoppas nu bara att tjuven inte läser min blogg!

9 kommentarer:

  1. Fy faaan det finns folk till allt, hoppas ni får tag på personen/personerna!

    SvaraRadera
  2. Så lågt att stjäla från gravarna!! Hoppas din plan går i lås!!

    SvaraRadera
  3. Är det i det fredliga ställe som du bor på? Min kusin ligger däe oxå. Kram

    SvaraRadera
  4. Man undrar verkligen hur folk tänker, eller det är väl det de egentligen inte gör...att stjäla på en kyrkogård- så lågt! Förstår att du blev arg!
    Jodå, nog satte föreläsningen sina spår igår! Nu orkade jag bara läsa en bit in i boken, och där behövdes inget hushållspapper, jag skrattade däremot väldigt gott. Det blir väl värre när man kommer lite längre in i boken, han säger så mycket tänkvärt att ta med sig.
    Ha en skön fredag!!
    kram

    SvaraRadera
  5. Det är så tråkigt när de håller på så. De säljer väl blommorna vidare på gatorna.

    SvaraRadera
  6. Men fy så tråkigt när sånt där händer. Man blir både ledsen och förbannad.Bra att du gillrade en fälla,ska bli intressant och följa fortsättningen.
    Skrattade gott när jag läste om hur du svarade i dosan och trodde det var en telefon,hi,hi...
    tur att barnbarnen är så hjälpsamma,
    Kramiz!

    SvaraRadera
  7. Förstår fullständigt hur dj...arg du blev. Det skulle jag också bli-rödglödgad ilska helt enkelt....hoppas Sherlok Holmes får fatt dem
    ;-)

    Som svar på din fråga om jag är norrifrån.
    Ja jag är född och uppvuxen i fjällvärlden norr om Vilhelmina södra Lappland. Utan väg och el. Jag är inte 100 år inte ens pensionär ;-) Jag har gården kvar och vistas där ca 8 veckor per år. Bor i Tumba utanför Stockholm, har bott i 24 år i Täby...och andra platser runt Stockholm-flyttade ner (tvungen att flytta pga arbetsbrist) 1968. Så....enligt alla papper är jag väl "Stockholmare" men i själen är jag norrländska - halv same också dessutom. Därför visste jag vad det var för hus du fotograferat. Ha en skön helg och fota på....du kan kika på min hantverksblogg vad jag mera sysslar med och inte bara fotografering ;-)

    SvaraRadera
  8. Nej, det var det värsta/grövsta och lägsta jag någonsin hört talas om, Tänk att det finns människor som går på kyrkogårdar och stjäl.
    Fy satan, säger jag
    Hoppas du får tag i den tjyven

    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  9. Sicket folk, nog finns det folk till vad som helst, men att plundra blommor på gravarna. Var har deras vett tagit vägen ? Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...