VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

måndag 11 oktober 2010

Stackars min "gubbe"......


Idag börjar älgjakten för många jägare här i södra Sverige. Så också för min man. Det har varit förberedelser av alla de slag och diskutionerna har gått långa och höga.
Igår kväll gjordes iordning en bastant matsäck som han är tvungen att ha med sig då han är diabetiker. Han sa godnatt till mig ganska tidigt igårkväll då han skulle gå upp redan i ottan dagen därpå (idag).
Men vad hände?
Jo inte hade han somnat då jag kröp ner i min säng och då hade klockan blivit nästan 01.30. Han låg där och snurrade runt, pustade och stönade. Jag hörde hur han vid flera tillfällen var uppe på toaletten. När klockan var 05.30 då jag skulle väcka honom sov han som en stock. Men efter en puff så var han uppe på benen. Jag somnade naturligtvis om.
När jag senare vaknade och kom upp i köket så upptäckte jag att mannen min inte hade haft huvudet med sig på morgonen. För där stod termosen och halva matsäcken kvar på bordet. Kylskåpet stod också på vidgavel. Vattenkokaren hade blivit överfylld med vatten och det hade kokat över på bänken.
Nu får jag bara hoppas på att han blir bjuden på lite mat ock fika av sina jaktkompisar. Annars kan det sluta illa.
* Angående förra inlägget:
Jag har idag fått uppgifterna om vem som är gravrättsinnehavare i den eftersökta graven. Jag har inte ring ännu måste prata med min man först. Kanske ska jag låta polisen sköta detta?

5 kommentarer:

  1. Hahahaha! Gubbar på älgjakt, då brukar de ju bli som tokiga, och här är väl ett exempel så gott som något! *skratt*
    Apropå dramat:
    Ta med kameran nästa gång, ta bildbevis och polisanmäl!

    SvaraRadera
  2. Just det ja älgjakten är nu i full gång. Spännande för din gubbe. Hoppas att han får i sig något ätbart för annars så kan det väl gå illa eftersom han är diabetiker och vad jag förstår äta vid regelbundna måltider.
    Ha en bra dag. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hoppas han fick något av dom andra i laget. Hoppas att dom fällt någon älg oxå. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dig!
    Jag vet inte riktigt hur jag hittade hit men nu är jag i alla fall här.
    Jag har läst in mig lite och ser att du har 4 barnbarn precis som jag.
    Älgjakt verkar vara enormt nervöst för gubbarna så jag fattar inte riktigt varför de utsätter sig för det.
    Kan inte låta bli att tänka på Hälge som är min favoritserie.

    Maidi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...