VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

tisdag 19 oktober 2010

Sooovmorgon......gäääsp......!

I dag intog jag en Brunch igen istället för Frukost. Det var skönt att ligga och dra sig i sängen och lyssna på regnet som pickade på rutan. I och för sig väldigt tråkigt att det är uruselt väder ute för jag har faktiskt lite jobb kvar att göra ute i trädgården och imorgon har de lovat snö. Jäklar också jag gillar inte vintern tycker att det kunde vara sommar året om istället. Kanske skulle man flytta till varmare länder. Men då kommer man ju så långt från alla sina nära och kära och det skulle jag inte klara av. Det räcker med de mil som idag är.

Ja, och så har jag packat upp alla min Ullareds kassar. Blev ju ingen jacka men en hel del julklappar till barnbarnen. Några av dem i allafall. Två var ju med så det var inte så lätt att smyga unden med något till dem. Sedan blev det en hel del "bra ha" grejer. Ganska mycket om jag ska vara ärlig och det ska man ju. *skratt* Men "bra ha" saker är bra att ha, det tycker mannen min också så han sa inget.

Hur är det med han föresten kanske någon undrar? Jo, lite bättre men inte helt bra. Den där njurstenen som spökar runt i hans kropp har kommit ut i små bitar. Men värken har inte släppt helt ännu så förmodligen finns det fragment kvar. Så han har inte kunnat jaga på en hel vecka nu, stackarn. Jaktlaget har inte skjutit fullt ännu som tur är för honom. Så frisknar han till snart så kanske han också får fälla något djur. Det är ju det alla jägare hoppas på nu i älgjaktstider.

8 kommentarer:

  1. Jadu, vi kanske skulle skaffa oss en liten koja i något sydligare land...är också ingen vintermänniska. Men det är som du skriver, långt hem till de kära. Men ibland kommer man fortare hem från Europa än vad man gör från grannsta´n.
    Du ser, Ullared hade en del i alla fall...Vi har pratat om att byta bil, den vi har låter värre än det som rullar på åkrarna här bredvid, och då ingen kombi. Men när vi lastat in alla våra påsar från våran Ullaredsfärd så konstaterade mannen i huset att det kanske var en dum tanke...att inte ha en kombi alltså.
    Hoppas karl´n din får fälla lagets sista älg, det är han värd!!
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ojsann så många fulla kassar, va kul! Kul att stapla in alla varor. Jag får nog ta mig i kragen och fara iväg jag också.
    Stackars mannen din, må han må bättre snart och ut me'n i skogen så han får skjuta lite vilt!
    KRam

    SvaraRadera
  3. Oj, du är mycket värre på att handla än jag !!!!
    Härligt att du fått njuta av barnbarnen och haft trevligt !

    BS Tack sötnos för du backar upp mig !

    Nästa helg blir det bröllop i Linköping, hoppas jag håller mig på benen ! Det ska bli så roligt !!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kanske vi kan bojkotta vintern...om vi blir tillräckligt många så...Majoritetenn vinner ju eller? Kom hem igår men stordatorn har inte fattat att semestern är slut så jag får invänta datadoktorn...Snart med i leken igen! kramiz

    SvaraRadera
  5. Oj vad du har handlat, förstår varför du inte orkade packa upp när du kom hem.

    SvaraRadera
  6. Vad härligt, att se en massa Ullaredspåsar. Då lär du säkert ha gjort ett och ett annat fynd :) Kram

    SvaraRadera
  7. Oj oj vad du har handlat!!Ja musik blir man glad av
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Sovmorgon - så ljuvligt!! Sån´t jag drömmer om. Sitta lääänge med tekoppen och ett korsord.
    Redig shoppingtur du varit på!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...