VARMT VÄLKOMMEN ATT DELA DEN MED MIG

onsdag 20 oktober 2010

Jag lider med alla anhöriga som världen krossats för....

Jag är inneligt tacksam för att den Allmänna Värnplikten är avskaffad. För tänk vilken mardröm att få hem sitt barn/barnbarn på detta sättet.
Förr fanns inget stridande förband inom vårt försvar, utan det var bara precis som det kallades för ett FÖRSVAR. FN-styrkan fanns för de som ville ut i världen men då som en Fredbevarande trupp.
Nu har Sverige en elitarme med stridande soldater. Som tur är är det frivilligt att ansluta sig till den. Jag hoppas verkligen att mina pojkar/flickor INTE väljer den banan. För oddsen att de ska komma helskinnade tillbaka är inte särskilt höga. En gång för inte så länge sedan var Sverige ett Neutralt land som inte la sig i andra länders politik. Den tiden är visst förbi nu slåss vi sida vid sida för att bevara freden i världen. Hör vad dumt det låter- Slåss för Fred! Jag lider med alla de anhöriga som har fått sin värld krosssad i detta Afghanistan inferno.

3 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med det är så hemskt, jag hoppas att inte barnen i vår släkt tar denna riktning. Ska göra allt som står i min makt men sen om det funkar det får vi väl se.

    SvaraRadera
  2. Ja det låter verkligen helt fel att slåss för att få fred.Men det är så det är. Helt sjukt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. en tung stund för de anhöriga
    Sv: jag återkommer :)
    kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...